قاری و کارشناس قرآنی:

دشمن به دنبال بد نام کردن جامعه قرآنی است / می‌خواهند از قرآن چیزی جز اسم و خط آن باقی نماند

بصیرنیوز، محمد خوش نظر، قاری و حافظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد فعالیت های قرآنی در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و پشتیبانی ملت ایران حول محور قرآن کریم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از محوری ترین اصول در قرآن کریم محور ولایت است، گفت: این ولایت بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم(ع) در زمان غیبت کبری در ولایت فقیه متجلی و متبلور است.

این حافظ قرآن کریم و کارشناس قرآنی با تأکید براینکه امام راحل بر این اساس قیام کردند، اضافه کرد: امام با شناخت و درک اوضاع زمان انقلاب اسلامی را رهبری کردند و خداوند به وحدت و همت ایشان توفیق داد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

خوش نظر با اشاره به این موضوع که اساس نظام جمهوری اسلامی ایران قرآن، عترت و ولایت فقیه است، تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است تا احکام قرآن کریم پیاده  و حاکم شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید “حاکمیت در زمین شایسته صالحین است”، اضافه کرد: شایستگانی که از آنها یاد می شود به غیر از شجره طیبه اهل بیت(ع) و ولایت الهی نیست.

این حافظ قرآن کریم با تأکید بر اینکه تمام دغدغه مقام معظم رهبری پیاده سازی قرآن کریم در جامعه است، افزود: هدف صرفأ تشکیل یک حکومت با اسم جمهوری اسلامی نیست بلکه بناست که احکام و سطوح دولت و نظام و تمام اقشار مردم قرآنی شوند.

خوش نظر با اشاره به این نکته که دارالقرآن در کشور به نسبت نیاز جامعه کم است، تصریح کرد: فعالیت ها هم در این راستا کم شده است و باید این جریان با فعالیت بیشتر گسترش پیدا کند.

این کارشناس قرآنی با بیان این نکته که دشمن در تلاش است تا قرآن کریم را از صحنه بیرون کند، اضافه کرد: می خواهند از قرآن چیزی جزء اسم و خط و رسم آن باقی نماند و دشمن در تلاش است تا جامعه قرآنی ما را بدنام کند.

خوش نظر در خاتمه با بیان اینکه دشمن به دنبال دوری مردم از قرآن کریم است و جوانان را در تیررس قرار داده است، گفت: ما باید علاوه بر فراگیری و ترویج قرآن توجه به عمل به قرآن کریم داشته باشیم و قرآنی عمل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا