نسخه‌ پیچی گیاهی برای درمان درد کلیه

بصیرنیوز، ناصر سیم فروش اورولوژیست و جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به علت درد کلیه اظهار داشت:  برخلاف تصور عموم افراد نوشیدن آب فراوان مانع از ایجاد سنگ کلیه و درد های شدید ناشی از حرکت و یا دفع این سنگ ها میشود به همین دلیل نوشیدن یک لیوان آب در هر ساعت مناسب افراد مستعد به سنگ کلیه است.

وی ادامه داد : این درد در بسیاری از موارد با آپاندیس اشتباه گرفته می‌شود به طوری که این درد  از پهلو تا پاها کشیده می شود و این بیماری بیشتر به دلیل کاهش نوشیدن آب و افزایش غلظت ادرار ایجاد می شود.

سیم فروش یاد آور شد: ۸۰ درصد از سنگ های کلیه از نوع کلسیم اوگزالات و کمتر از یک سانتی متر است و نوشیدن آب فراوان مانع از تجمع تدریجی رسوب ها در کلیه می شود .

وی گفت: دیسک های حاد و مزمن کمری و آرتروز ها درد را در کلیه ها و اطراف آن نیز منتشر می‌کنند، که هیچ ارتباطی به کلیه درد ندارد و به همین دلیل مراجعه به پزشک خانواده و انجام سونوگرافی اورژانسی یکی از مهم ترین کار های مواجه با درد های کلیوی است.

درمان درد کلیه
یکی از بهترین نسخه‌های گیاهی برای درمان درد کلیه، لیمو می‌باشد. برای فرونشاندن درد کلیه بر حسب بنیه بیمار در هر روز از پنج تا هفت لیمو خورده شود. در هفته اول هر روز یک لیمو را آب گرفته و با کمی آب، صبح ناشتا، ده دقیقه بعد از حمام صبح آن را بنوشید. در هفته دوم آب دو لیمو را باید به همین ترتیب بنوشید. این عمل می‌بایست تا هفته هفتم که تعداد لیمو در هر روز به هفت عدد می‌رسد ادامه پیدا کند.

برای معالجه درد کلیه و همچنین تقویت کلیه‌ها معمولاً رژیم‌های خاصی به کار می‌برند که در دوران آن رژیم‌ها فقط آب انگور، لیمو و آب معدنی مصرف می‌گردد. یکی از مهم‌ترین و کاراترین این رژیم‌ها، رژیم پیاز می‌باشد که معمولاً در فصل بهار که میوه‌های نامبرده در بالا در بازار موجود نمی‌باشند، گرفته می‌شود. رژیم پیاز زمانی تجویز می‌شود که بدن احتیاج به تخلیه و دفع سموم دارد و یا بافت‌های بدن اشخاص چاق پر از آب شده است و آب آن باید تخلیه گردد.

روغن بادام در گرمی و سردی معتدل است و مصرف آن در افرادی که خروج قطره‌قطره ادرار دارند مفید بوده و به دفع سنگ‌های ادراری کمک می‌کند.

روغن کنجد نیز دارای خواص کنجد بوده و در رفع سوزش ادرار مۆثر است.

مارچوبه شکننده سنگ‌های مثانه و پاک‌کننده کلیه و ادرارآور و از بین برنده بیماری‌های کلیه و مثانه است.

سیر ادرارآور است و برای کسانی که ادرارشان قطره‌قطره خارج می‌شود مفید است و سنگ‌های کلیه را از بین می‌برد.

کرفس ادرارآور است و کلیه و مثانه را پاک‌سازی می‌کند و سنگ مثانه را از بین می‌برد.

کنگر مقوی دستگاه گوارش بوده و برگ آن ادرارآور است.

شوید نیز ادرارآور بوده و برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است و درد کلیه و مثانه را بهبود می‌بخشد.

همچنین پونه نیز ادرارآور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا