موج واکنش ها به تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران؛

سانسور هماهنگ اعتراض روحانی به نقض برجام در رسانه‌های بیگانه+ تصاویر

بصیر، در حالی که در کمتر از یک سال بعد از اجرایی شدن برجام، آمریکا در یکی از اقدام های خود علیه ایران تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرد که بر خلاف رویه قبلی رسانه های اپوزیسیون، این اقدام آمریکا از سوی آنها با سانسور همراه شد.

صدای آمریکا، بی‌بی‌سی ‌فارسی، رادیو فردا، رادیو فرانسه و… سخنان روز گذشته روحانی  در مجلس را که انتقاد به نقض برجام بود، یا اصلا پوشش ندادند یا در حاشیه مطلبی قرار دادند و ترجیح دادند گزارش آن را به اطلاع مخاطبان نرسانند.

این در حالی بود که رئیس‌جمهور دیروز در مجلس گفت: ما به بدعهدی طرف مقابل واکنش نشان می‌دهیم. بنده به صراحت اعلام می‌کنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای ۵+۱  تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد. مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما با برجام مغایرت داشته و ناقض آن است. لذا رئیس‌جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تأیید و به ویژه اجرای آن جلوگیری کند. صریحا اعلام می‌کنم چنانچه این مصوبه به اجرا گذاشته شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت. حتی امضای آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا می‌دانیم و با عکس‌العمل مقتضی روبه‌رو خواهد شد. لذا  در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته پیش روی هیئت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رسانه های اپوزیسیون که به هنگام اجرا شدن برجام با سر و صدای زیادی به استقبال این موضوع رفتند اما نسبت به وضع تحریم های جدید علیه ایران تا کنون موضعی اتخاذ نکرده اند.
بی بی سی که سر خط اخبار خود را به رخدادهای ایران اختصاص می داد این بار به همه پرسی در ایتالیا پرداخته و اشاره ای به سخنان روحانی نکرده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا