مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید+عکس

بصیرنیوز،

سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمار مرگ و میر در جاده‌های سراسر جهان را منتشر کرد. بر این اساس در هر ۳۰ ثانیه حداقل یک نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده و ۲۰ نفر نیز زخمی می‌شوند. در این مطلب قصد داریم مرگبارترین جاده های جهان را بشناسیم.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که روزانه ۷۵۲ عابر پیاده و ۷۸۶ راننده و سرنشین وسایل نقلیه بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های جهان کشته می‌شوند. طبق آمار بانک جهانی، تلفات جاده‌ای در کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیشتر از سایر کشورها بوده که این میزان کشته به ضعف زیرساخت، استاندارد ضعیف خودروها و قوانین رانندگی نامناسب مربوط می‌شود. در ادامه با کشورهایی آشنا می‌شویم که مرگبارترین جاده های جهان را دارند.
۱۰٫ موزامبیک

موزامبیک کشوری در جنوب شرق آفریقا است که تلفات جاده‌ای بسیاری دارد. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، نرخ مرگ و میر در این کشور در هر صد هزار نفر ۳٫۶ کشته است. در سال ۲۰۱۵ نیز تعداد ۸ هزار و ۱۷۳ نفر در سوانح جاده‌ای در موزامبیک جان خود را از دست دادند.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۹٫ رواندا

۳۲٫۱ نفر کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، آمار کشته‌های جاده‌ای در رواندا است. در سال ۲۰۱۵ نیز سوانح رانندگی جان ۳ هزار و ۷۸۲ نفر را گرفت.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۸٫ ایران

بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، در ایران از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۲٫۱ نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند. در سال گذشته ۲۴ هزار و ۸۹۶ نفر در جاده‌های ایران کشته شدند که آمار بسیار تاسف آوری است. البته این آمار با اعداد و ارقامی که مسئولین کشور در این رابطه منتشر می‌کنند متفاوت است. وضعیت نابسامان جاده‌ها، کیفیت پایین خودروها و فرهنگ رانندگی نامناسب از جمله دلایلی هستند که میزان تلفات رانندگی در ایران را افزایش داده و لازم است تا اقدامات جدی برای بهبود زیرساخت‌های کشور و افزایش ایمنی جاده‌ها و خودروها صورت بگیرد.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۷٫ آفریقای مرکزی

آفریقای مرکزی با نرخ ۳۲٫۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه هفتم مرگبارترین جاده های جهان قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۵ تعداد هزار و ۴۹۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی از دنیا رفتند.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۶٫ تانزانیا

در گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشور تانزانیا با نرخ ۳۲٫۹ نفر کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه ششم جهان جای گرفته است. در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۱۱ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۵٫ جمهوری دموکراتیک کنگو

نرخ کشته‌های رانندگی در این کشور به ازای هر صد هزار نفر برابر با ۳۳٫۲ نفر بوده و در سال گذشته نیز ۲۲ هزار و ۴۱۹ نفر در جاده‌های کنگو کشته شده‌اند.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۴٫ لیبریا

لیبریا در غرب قاره آفریقا قرار دارد و در آن سالانه ۳۳٫۷ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند. تعداد کشته‌های رانندگی در این کشور در سال گذشته هزار و ۴۴۸ نفر اعلام شده است.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۳٫ مالاوی

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ تعداد ۵ هزار و ۷۳۲ نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های مالاوی جان خود را از دست دادند و نرخ کشته‌ها نیز ۳۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۲٫ تایلند

سالانه ۳۶٫۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در تایلند به دلیل تصادفات رانندگی کشته می‌شوند. نامناسب بودن قوانین رانندگی از جمله محدودیت سرعت و صندلی کودکان از مهم‌ترین دلایل بروز سوانح رانندگی در این کشور است. در سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۳۷ نفر در جاده‌های تایلند کشته شدند.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

۱٫ لیبی

مرگبارترین جاده های جهان در لیبی قرار دارد. در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷۳٫۴ نفر در سوانح رانندگی کشته می‌شوند که موجب شده تا این کشور با فاصله‌ی زیاد در رتبه‌ی اول مرگ و میر جاده‌ای قرار بگیرد. در سال ۲۰۱۵ تعداد ۴ هزار و ۵۵۴ نفر در تصادفات رانندگی به کام مرگ کشیده شدند که بخش عمده‌ی این تلفات به قوانین ناکافی مانند محدودیت سرعت مربوط می‌شود.

مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا