شریعتمداری در دانشکده صدا و سیما:

برجام به عنوان یک فاجعه باید در مدارس تدریس شود/کسانی که نسخه سازش برای ما می‌پیچند باید بدانند در گذشته چه اتفاقی برای ما رخ داده است

بصیر، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان امروز ۱۵ آذر ماه به مناسبت روز دانشجو در دانشکده صدا و سیما اظهار داشت:  جنبش دانشجویی باید قطب ‌نمایش به سوی هدف مشخصی نشانه رود در آن مقطع زمانی که سه دانشجو به شهادت رسیدند با هدف تقابل با قدرت استکباری آمریکا مبارزه کردند و امروز می‌بینیم که مسئله اصلی همچنان مقابله با قدرت استکباری آمریکاست.

وی با اشاره به حمله شیمیایی آمریکا به هیروشیمای ژاپن گفت: ژاپن در حال مذاکره برای صلح بود که این جنایت از سوی آمریکا در این کشور شکل گرفت برخلاف آنچه که می‌گویند این جنایت بزرگ هرگز برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم نبوده است.

شریعتمداری تأکید کرد: براساس اسناد ژنرال آرنولد فرمانده ارتش وقت در زمان ریاست جمهوری ترومن پروژه اتمی را تحت عنوان پروژه منهتن دنبال می‌کرد و در آن مقطع زمانی پلتونیوم را برفراز زندانیان محکوم به اعدام و بیمارانی که امیدی به بهبودی آنان نبود تزریق کردند و به نتیجه مثبتی رسیدند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: آنها با این اقدام به دنبال ضریب تأثیر انسانی این ماده شیمیایی بودند در حالی که جنگ در حال خاتمه بود از آن استفاده کرده و متأسفانه از این نمونه‌ها بسیار است.

وی با اشاره به خاطرات معاون نیروی هوایی وقت آمریکا در زمان حمله به هیروشیمای ژاپن گفت: فرمانده ارتش وقت آن زمان در نامه‌ای می‌خواست که ضریب تخریب اتم را به ژاپن اعلام کند تا شاید جنگ خاتمه یابد اما ترومن با این موضوع مخالفت کرد این موضوع در حالیست که امروز آمریکایی‌ها از تولید بمب هسته‌ای توسط ایران نگرانند.

شریعتمداری تأکید کرد: آمریکایی‌ها بعدها از اورانیوم غنی شده در برخی از غارهای افغانستان استفاده کردند و متأسفانه آمریکا هنوز حاضر نشده است که از ژاپن عذرخواهی کند در حالی که دست اندرکاران این اقدام می‌گویند که این حمله به جنگ جهانی ارتباطی نداشت.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: برخی‌ها می‌ خواهند مقابله آمریکا با ایران را به حادثه سپتامبر ربط دهند در سال ۶۷ ناو جنگی آمریکا هواپیمای مسافربری ایرباس ما را مورد حمله قرار داد و ۲۹۰ نفر بیگناه در این حادثه شهید شدند.

وی ادامه داد: براساس گزارش پنتاگون سه ناو جنگی در آن زمان در خلیج فارس حضور داشتند و هنگامی که این هواپیمای مسافربری را مشاهده می‌کنند با یکدیگر مذاکره کرده و یکی از فرماندهان ناو می‌گوید قطعا این هواپیمای مسافربری است چونکه تازه در حال اوج گرفتن است.

شریعتمداری افزود: یکی از فرماندهان ناو جنگی اذعان کرد که این هواپیما F14 جنگی است اما با این حال به این هواپیما حمله می‌کنند و فرمانده ناو مدال شجاعت می‌گیرد با اینکه گزارش سنا و پنتاگون میگوید که این هواپیما مسافربری بوده است این اقدام چیزی شبیه جنایت است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: ما امروز با این جریان طرف هستیم که عده‌ای را بدون هیچ دلیلی محکوم می‌کنند ولی به فرمانده‌شان مدال شجاعت می‌دهند چرا با اینکه می‌دانند نقض برجام است تحریم‌ها را دوباره ۱۰ سال تمدید می‌کنند این اقدام آنها دهن کجی به ماست و همگی بر سوابق آمریکا واقف هستند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است اظهار کرد: بهترین دستور را نیز امام دادند که هرچه فریاد دارید فریادتان را بر سر آمریکا بکشید زیرا از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا با ما درگیر است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه درگیری ایران با آمریکا ماهوی است تصریح کرد: داستان پرماجرای ما زمانی شروع شد که اسلام ناب را بر کرسی نشاندیم اما این اسلام نسخه‌ای است که در گذشته بوده و می‌خواهد عملیاتی شود و در هنگام عملیاتی شدن ویژگی مشخص آن از جمله ظلم‌ ستیز بودن باید مطرح شود در غیر آن صورت اسلام نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: وقتی قرار است این نسخه اجرا شود نظام سلطه در برابر آن قد علم خواهد کرد، این درگیری‌ها زمانی پایان خواهد یافت که یکی از دو طرف درگیر تغییر هویت دهند و یا ما باید در حاکمیت دست از اسلام برداریم و یا آنها تغییر یابند.

وی با بیان اینکه تمامی بحث‌ها برسر این موضوع است که دیدگاه‌های اسلامی وارد حاکمیت نشود گفت: حتی برخی می‌گویند چه عیبی دارد ما می‌توانیم با آمریکایی‌ها سازش کنیم.

شریعتمداری گفت: ما در یک برهه از زمان دیدیم که در قیمت نفت چه جهشی ایجاد و پس از انقلاب چه تغییراتی پیدا کرد، در آن مقطع فرانسوی‌ها بسیار کارشکنی کردند و حتی در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز در مقابله با ایران فعالیت‌هایی داشتند.

شریعتمداری اضافه کرد: در آن مقطع زمانی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی  ر کشورمان بودند و هواپیمای C130 در اختیار اسرائیل بود که برای شورشیان یمن کمک نظامی می‌کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: کسانی که نسخه سازش برای ما می‌پیچند باید بدانند در گذشته چه اتفاقی برای ما رخ داده است و بر این امر تأکید دارند که باید برای حل معضل با آمریکا باید با این کشور رابطه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا توان پرداخت ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی‌اش را ندارد گفت: این در حالیست، کسانی که نسخه سازش با آمریکا را می‌پیچند اگر این مسائل را بدانند و به آن واقف شوند، کارشان چیزی غیر از خیانت نیست، این مسئله شعار نیست و به وضوح می‌توان آن را مشاهده کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه آمریکا رسما در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که باید وارد جنگ‌های نیابتی شود اظهار کرد: براساس گزارش CNN در دنیا ۱۷ هزار بمب اتم وجود دارد و بیشترین آن در اختیار آمریکاست و امروز نگران این است که ما بمب اتم بسازیم و تا سال ۲۰۱۶ به آن دست پیدا کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: نمایندگان آمریکایی که در میز مذاکره می‌نشینند نگاهشان به میز است اما حواسشان به یمن، افغانستان و لبنان است، مشکل آمریکا با ما اقتدار ملی ماست چرا که همواره ایران نشان داده است که بدون رابطه با آمریکا از نظر تکنولوژی قدرت بزرگ منطقه است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی در برابر تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها از سوی آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد این نقض برجام است و باید در برابر آن پاسخ قاطعی دهیم که امیدواریم در وقت مقتضی این جواب صریح و قاطع از سوی دولت اعلام شود.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه برجام باید به عنوان یک فاجعه در مدارس کشور تدریس شود گفت: این موضوع بسیار مهم است و با آمدن برجام در کتاب‌های درسی مدارس می‌تواند عبرتی برای دیگران شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: برخی‌ها می‌گفتند برجام آفتاب تابان است و فتح‌الفتوح اتفاق افتاده آیا شما می‌دانید برجام چیست می‌گویند تمام قدرت‌های کشور در برابر ما سر فرود آوردند آیا واقعا این مسئله اتفاق افتاده است براین اساس ما چاره‌ای جز بازگشتن از راه خطایی که رفته‌ایم نداریم.

وی تصریح کرد: مشکل آمریکا با ما مشکل هسته‌ای نیست تا مادامی که ما بر توان ملی خود تکیه کرده‌ایم قدرتمندیم و اگر یک گام عقب برویم آنها ده گام به جلو می‌آیند و اقتدار ما شهدا هستند که باید قدر آنان را بدانیم.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه آمریکا ما را به جنگ تهدید می‌کند گفت: حدس می‌زنم در یمن موشک‌هایی است که می‌تواند ریاض را بزند اما در شرایطی این اتفاق افتاده است که عملا با تهدید می‌خواهند ما را بترسانند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتقاد از تیم مذاکره کننده کشورمان اظهار کرد: این تیم هسته‌ای در مذاکراتش اعلام می‌کند که خزانه خالیست این موضوع را به خودمان بگویید نه اینکه در بوق و کرنا کرده و آن را به همگان اعلام کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید غنی‌سازی را در ۳٫۵ درصد نگهداریم و در این راستا اقدامات شایسته‌ای کرد و در مقابله با تمدید ۱۰ ساله تحریم از سوی آمریکا مقابله کرده و جواب مشخصی بدهیم.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا