کفاشیان: در ماجرای فساد زورمان به مقامات نمی‌رسید

بصیرنیوز،علی کفاشیان در حاشیه دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران و روسیه اظهار داشت: روز گذشته در تمرین با بچه‌ها صحبت‌های خوبی انجام دادم و همچنین جلسه‌ای با رئیس کمیته فوتسال روسیه داشتم و صحبت‌های خوبی با هم کردیم. آنها از ما خواستند در فیفا برایشان قدمی برداریم تا میزبانی جام جهانی بانوان را بگیرند. همچنین در بخش آموزش مربیان، امکانات و… با هم صحبت‌هایی کردیم.

وی افزود: همه کارهایی که انجام می‌شود، برای گرفتن میزبانی جام جهانی است. برای نظم دادن به برنامه‌ها نیز از مسئولان فوتسال تمام استان‌ها دعوت کردیم تا صحبت‌هایی را با آنها داشته باشیم که سیستم خوب و مناسبی در همه بخش‌ها و استان‌ها داشته باشیم که به این شکل فوتسال را جلو ببریم. اکنون چهار کشور برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده‌اند و کار ما خیلی سخت‌تر شده است. به همین دلیل باید روند خوبی داشته باشیم تا بتوانیم میزبانی را بگیریم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال در خصوص اینکه چه زمانی قرار است قرارداد کادرفنی تیم ملی فوتسال نهایی و امضا شود، گفت: قرارداد نهایی شده و با کادرفنی در این خصوص صحبت کرده‌ایم. هم با کادرفنی تیم ملی بزرگسالان و هم تیم امید صحبت کردیم و توافق نهایی شده است. قرارداد نوشته خواهد شد و برای امضا به مربیان ارسال می‌کنیم تا همه چیز رسمی شود. این قرارداد تا جام جهانی بعدی است، اما مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و توافق صورت می‌گیرد. مشکلی از بابت این مسئله نیست و سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم محمد ناظم‌الشریعه و سرمربی تیم امید هم علی صانعی است.

کفاشیان در خصوص اختلافاتی که با کارلوس کی‌روش دارد و درباره اینکه اوضاع اکنون به چه شکل پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: اوضاع خوب است. کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی قبول داریم. فقط وقتی یکسری ناهنجاری‌ها در برخی موارد مختلف پیش می‌آید، نباید این گِله به همه گفته شود، بلکه باید آن را به فدراسیون اعلام کنند تا مشکلی و حاشیه‌ای ایجاد نشود. شاید کی‌روش مرا قبول ندارد، اما ما او را قبول داریم. امیدوارم کی‌روش تیم ملی را به جام جهانی ببرد تا همه ما خوشحال شویم. گاهی اوقات از کمبود امکانات و… گله دارد، اما ما کی‌روش را قبول داریم و مطمئن هستم در بردن تیم ملی به جام جهانی هم موفق می‌شود.

وی درباره این مسئله که رابطه او با کنفدراسیون فوتبال آسیا به چه شکل است و انتقادات زیادی در این خصوص شده، گفت: رابطه ما با شیخ سلمان خوب است، اما قطعاً با مجمعی که برای انتخابات در هیئت رئیسه فیفا برگزار شد و فقط نام من و یک فرد چینی مطرح بود و مجمع را به هم زدند، مشخص شد که آنها نمی‌خواهند یک ایرانی برای فیفا انتخاب شود. آنها این را نشان دادند که می‌خواهند نفر خودشان را به فیفا بفرستند. برخی‌ها در داخل از ما حمایت کردند، اما اگر بخواهیم در فیفا کسی از ما انتخاب شود، نیاز به کمک همه وجود دارد. بقیه آسیایی‌ها که می‌خواهند به فیفا بروند، از سوی دولت‌شان حمایت می‌شوند، به آنها بودجه‌ای تعلق می‌گیرد و نفری که مدنظر دارند را بالا می‌برند.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به اعتقادی که در این کنفدراسیون وجود دارد، اظهار داشت: شاید اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا فکر کنند نایب رئیسی برای ایران کافی است، اما ما در همه رشته‌ها در رأس آسیا هستیم. در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتسال بانوان و… شرایط‌مان خوب است و اول هستیم. وقتی در پنج رشته اول آسیا هستیم، باید شرایط‌مان را هم در کرسی‌های بین‌المللی بهتر کنیم تا توانمندی‌مان را نشان دهیم. شاید آنها به این فکر می‌کنند که چه کسی امکانات بهتری دارد و به این شکل تصمیم می‌گیرند و این استنباطی است که من داشته‌ام. با این حال تلاش می‌کنیم تا پست‌های مهم‌تری بگیریم. وقتی من به فدراسیون فوتبال آمدم، یک پست بیشتر در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشتیم، اما اکنون شرایطی به وجود آمده که ۹ تا ۱۰ پست در AFC داریم. برای فیفا هم باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

کفاشیان درباره لغو بازی‌های دوستانه تیم ملی یکی پس از دیگری، گفت: برای انجام بازی دوستانه باید هم زمان و هم توافق طرفین برقرار باشد تا این بازی دوستانه برگزار شود. امروز با نایب رئیس فدراسیون فوتبال روسیه صحبت کردیم و آنها اعلام آمادگی کردند تا در سال ۲۰۱۷ ما به روسیه برویم تا بازی دوستانه خوبی انجام شود. آنها در مقدماتی جام جهانی هم نیستند و زمان کافی را برای انجام بازی دوستانه دارند. حالا تصمیم به ما برمی‌گردد که این بازی را انجام بدهیم یا نه. به طور مثال خیلی کشورها دوست ندارند با ما بازی کنند و خیلی کشورها دوست دارند. پیشنهاد روسیه را هم ما باید به کادرفنی پیشنهاد بدهیم و اگر کادرفنی قبول نکند این ما هستیم که قبول نکردیم. ما دوست داریم مثل فوتسال بهترین تیم‌های دنیا و قهرمان دنیا را به کشورمان بیاوریم تا بازی دوستانه انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر به جام جهانی برویم، مطمئناً تیم‌های طراز اول دنیا به ایران می‌آیند و این اتفاق خوب برای فوتبال ما رخ می‌دهد. البته برخی کشورها هم به دلیل درآمدزایی با ایران بازی نمی‌کنند و زمینه درآمدزایی در ایران برای آنها فراهم نیست. بحث حق پخش و سایر مسائل درآمدی برای برخی تیم‌ها ندارد و آنها هم حاضر به رقابت نمی‌شوند، اما ما دوست داریم این کار به بهترین شکل انجام شود تا بازی‌های دوستانه خوب داشته باشیم.

کفاشیان در خصوص اینکه فوتسال ایران هم به انجام بازی‌های دوستانه بزرگ و بازی با روسیه عادت کرده که در چند سال گذشته بارها با این تیم بازی کرده است، گفت: ما دوست داریم بازی‌های سخت داشته باشیم و بازیکنان ما هم نباید مغرور شوند که سوم دنیا هستند. باید خوب حرکت کنیم و این بازی‌های تدارکاتی رقابت است. این رقابت‌ها تیم ملی ما را در وضعیتی خوب قرار می‌دهد تا سطح‌مان را از این بهتر کنیم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال تا چه اندازه جدی است، اظهار داشت: از نظر فدراسیون بسیار جدی است. ما میزبانی را می‌خواهیم که ۵۰ درصد قضیه حل است و طرف مقابل هم که فیفا باشد، باید قبول کند. همه چیز ۵۰-۵۰ است و به نظرم فیفا علاقه دارد میزبانی را به ما بدهد، اما باید دولت و وزارت ورزش هم علاقه نشان بدهند و کمک شود تا میزبانی را بگیریم. سالن‌های ما نقص‌هایی دارد و فدراسیون فوتبال به حمایت نیاز دارد و اگر این حمایت‌ها انجام شود ما می‌توانیم میزبانی را بگیریم. دو ماه دیگر برای این کار وقت داریم و قرار شده است مذاکراتی با وزارت ورزش داشته باشیم و اگر حمایت شود، می‌توانیم میزبانی را بگیریم. این حمایت باید به سمت دولت برود و بودجه‌ای برای این کار تعیین شود. ما مشهد را برای میزبانی معرفی کردیم که AFC آمد و شرایط را دید، اما شرایط را تأیید نکرد. ما باید شرایط را بهتر کنیم. سالن‌های زیادی داریم و اگر استانداردها را رعایت کنیم، میزبانی را به ما می‌دهند و فیفا هم قبول می‌کند که به ما میزبانی بدهد.

کفاشیان در واکنش به این سؤال که عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی باعث نمی‌شود میزبانی را به ایران ندهند و آیا برای این مسئله فکری کرده یا نه، خاطرنشان کرد: تیم‌های خارجی که به ایران می‌آیند، بانوان‌شان می توانند به ورزشگاه بیایند و تماشاگر بازی‌های باشند. همانطور که برای فوتبال بارها این کار را کردیم و در منطقه خاصی بانوان بازی‌ها را دیده‌اند. در فوتبال اتفاق افتاده و آنهایی که میهمان هستند می‌توانند بازی را در گوشه‌ای ببینند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره دلیل لغو بازی با ساحل عاج گفت: دلیل لغو شدن را نپرسیدم و نمی‌دانم چه شده که این بازی لغو شده است. ما پیشنهادهای مختلفی از کشورهای مختلف داریم تا بازی دوستانه برگزار کنیم. از کادرفنی خواستیم درباره این بازی‌ها نظر بدهند و اگر نظر مثبت باشد، این بازی‌ها را قطعی خواهیم کرد. این وظیفه ماست اگر کادرفنی بازی‌ها را خواست، آنها را قطعی کنیم.

کفاشیان در واکنش به این سؤال که بارها بحث فساد در فوتبال مطرح شد و پرونده قطوری هم در کمیسیون اصل ۹۰ وجود داشت که قرار بود برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شود و وقتی این اتفاق رخ نداده باعث شده مسعود شجاعی به فساد اشاره کند، اظهار داشت: در فوتبال فسادی به آن صورت نداریم و اگر کسی هم چیزی می‌گوید باید مدارک داشته باشد و آن را ثابت کند. در این چند سال همه بودند و این موضوع را بررسی کردند، اما خدا را شکر به فسادی پی نبردند. اکنون هم همه چیز خوب پیش می‌رود و شاید فساد موارد کوچکی باشد که کمیته اخلاق فدراسیون همه چیز را زیر نظر دارد. کمیته اخلاق همه چیز را به خوبی پیش می‌برد و با کسی هم شوخی ندارد. نهادهای دیگر هم در این زمینه کمک می‌کنند و فسادی وجود ندارد. قبلاً در این خصوص مقامات می‌گفتند که برای برخورد با آنها، ما زورمان نمی‌رسید، اما اگر ورزشکار ما اینچنین می‌گوید، باید پای حرفش بایستد و ثابت کند. اگر نتواند ثابت کند با او برخورد می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا