سردبیر بصیرنیوز/ ابوالقاسم فرجی

خانه‌نشینی خبرنگاران غیرهمسو در فریدونکنار/ «زنده‌باد مخالف من» تدبیریون فقط “شعار” است

بصیر،

در حالیکه سرپرست فرمانداری فریدونکنار در بدو ورود خود به این شهرستان با کلماتی عوام فریبانه به دنبال همراهی خبرنگاران این شهرستان بود، خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد ماهیت خود در برخورد با افراد غیرهمسو را نشان داد و در این میان خبرنگاران منتقد در پیشانی قرار گرفتند.
وی که در ابتدای ورود خود در مزار شهدا حاضر شد و با خبرنگاران این شهرستان مصاحبه خبری انجام داد بر تعامل و نگاه یکسان به همه در فریدونکنار تاکید کرده بود اما امروز دقیقا خلاف این موضوع را شاهد هستیم.
همچنین وی در روز تجلیل از خبرنگار در مردادماه امسال در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه «رسانه و خبرنگار به عنوان چشم ناظر و شفاف‌ساز جامعه در تمامی صحنه‌ها حضور دارند» بر گسترش فساد در نبود نظارت تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از ارکان توسعه رسانه‌ها هستند، یادآور شد که خبرنگاران فریدونکنار دغدغه مردم و خدمت‌رسانی به آنها را دارند و تمام ادارات از این ماه باید به صورت ماهانه عملکرد خود را به اصحاب رسانه و مردم گزارش دهند.
منفردی همچنین با بیان اینکه رویکرد فرمانداری فریدونکنار ایجاد همگرایی، هم‌افزایی و در کنار هم بودن است، افزود «شعار دادن آسان است اما مردم عمل می‌خواهند و باید به این سمت حرکت کنیم».
وی همچنین در آن جلسه فرمالیته تاکید کرده بود خبرنگاران این شهرستان از امروز در تمامی جلسات فریدونکنار که جنبه عمومی دارد باید حضور یابند.
اما در این مجال لازم است چند نکته یادآور شود، اگر سخنان سرپرست فرمانداری فریدونکنار را تائید کنیم باید گفت با عدم دعوت از خبرنگاران به جلسات و تذکر چندباره آنها به این فرد و مسئول روابط‌عمومی‌ فرمانداری، احتمال ایجاد فساد در این دستگاه دولتی بسیار زیاد است، چرا که این سخن از سرپرست فرمانداری فریدونکنار بود که اگر قدرت، ثروت و نظارت نباشد فساد ایجاد می‌شود.
نکته بعدی اینکه دستور فرماندار اگر بر مبنای واقع‌بینانه باشد هنوز هیچ اداره‌ای به صورت ماهانه عملکرد خود را به خبرنگاران منعکس نکرده است و این دو دلیل دارد، دلیل نخست آنکه یا دستور فرماندار از سوی مسئولان ادارات ارزش پیگیری ندارد یا اینکه مسئولان ادارات هنوز نتوانستند عملکرد خود را به خبرنگاران منعکس کنند که باز هم ضعف ناشی از نظارت در دستگاه دولتی مشهود است.
نکته سوم آنکه بنابر گفته منفردی اگر رویکرد فرمانداری فریدونکنار ایجاد همگرایی، هم‌افزایی و در کنار هم بودن است، باید این موضوع را به وی گوشزد کرد که شعار دادن آسان است اما مردم عمل می‌خواهند و باید به این سمت حرکت کنیم، جمله‌ای که به نظر آشنا می‌رسد.
نکته چهارم اینکه معلوم نیست دستور سرپرست فرمانداری فریدونکنار برای حضور خبرنگاران در تمام جلساتی که جنبه عمومی دارند برای چه کسی یا گروهی بود چرا که در هیچ یک از جلسات فرمانداری که جنبه خصوصی یا عمومی دارد هیچ خبرنگاری حضور نمی‌یابد.
نکته پنجم آنکه اگر این مسئولان مدعی می‌شوند تمامی اخبار این شهرستان در وب‌سایت فرمانداری موجود است باید گفت صرفا از هر جلسه تنها چند عکس تزئینی و گزارش عملکردی در آن بارگذاری می‌شود در صورتی که حضور خبرنگار موجب پویایی جلسه و نقد و ارائه پیشنهاد به مسئولان است.
اینکه مسئول دولتی که باید حامی منافع تمامی مردم از هر گروه و جناحی باشد هیچ شکی بر آن نیست اما نکته قابل تامل اینجا است که نامه این مسئول به ادارات دولتی و غیردولتی برای ارائه گزارش عملکرد سه ساله که تنها جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دولت دارد نادیده گرفتن حق مابقی خبرنگارانی است که در تمامی فصول سال و در گرما و سرما با سختی‌های فراوان به دنبال اطلاع‌رسانی به مردم هستند می‌شوند.
تمامی این موارد در صورتی بیان می‌شود که شعار تدبیریون «زنده‌باد مخالف من» بوده است و حال با این تصمیمات در می‌یابیم که این شعار هم مانند مابقی عملکرد این مسئولان فقط یک «شعار» بوده است.
اما آنچه این مسئولان باید بدانند این است که با عدم دعوت از خبرنگاران هیچگاه نمی‌توانند مانع از انعکاس وقایع و نقاط ضعف و ناتوانی‌شان شوند و این خبرنگاران هستند با رسالت زینبی خود به کارشان ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا