دبیر کارگروه فرهنگی سیاسی فریدونکنار مطرح کرد

اجرای ۱۰ مهارت آموزشی در طرح تحکیم خانواده فریدونکنار

بصیر، کریم طالبی در نشست اعضای کارگروه فرهنگی سیاسی فریدونکنار  در اتاق جلسات سپاه این شهرستان اظهار کرد: طرح تحکیم خانواده در منطقه شهرک شهیدرجایی در حال اجرا است.

وی با اشاره به هدف طرح تحکیم خانواده خاطرنشان کرد: هدف این طرح کمک به خانواده‌های آسیب دیده در موضوع طلاق است.

دبیر کارگروه فرهنگی سیاسی فریدونکنار تصریح کرد: مهارت‌های زندگی، مشاوره رایگان، سنت واسطه‌گری، احیای مکتب‌های خانوادگی از جمله موضوعاتی است که در این طرح برای مقابله با آسیب طلاق وجود دارد.

طالبی با اشاره به اینکه فعالیت این طرح در ۴ محور است، گفت: خانواده‌های آسیب دیده از طلاق، بانوان سرپرست خانوار، مادران دارای دختر در آستانه ازدواج و توزیع بسته‌های فرهنگی از محورهای فعالیت این طرح است.

وی افزود: در حال حاضر یک تیم اجرایی که از پژوهشگران و بانوان نیک‌اندیش هستند مشغول به فعالیت هستند.

دبیر کارگروه فرهنگی سیاسی فریدونکنار با اشاره به اینکه این طرح هر چهارشنبه در مسجد شهرک شهید رجایی در حال اجرا است خاطرنشان کرد: کلاس‌ها به صورت رایگان و مشاوره‌ها هم با هزینه بسیار اندک در حال انجام است.

طالبی تصریح کرد: مراحل بعدی این طرح در شهرک حمزه کبیری و منطقه فیروزآباد با توجه به مشکلاتی که دارند اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: بهزیستی، کمیته امداد و شبکه بهداشت از جمله نهادهایی هستند که در حال همکاری با این طرح هستند.

دبیر کارگروه فرهنگی سیاسی فریدونکنار با بیان اینکه ۱۰ مهارت در این طرح آموزش داده می‌شود گفت: خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تصمیم‌گیری، حل مساله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، توانایی حل مساله و توانایی مقابله با استرس از مهارت‌هایی آموزشی طرح تحکیم خانواده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا