ادغام کارت‌های شناسایی و بانکی در کارت ملی

بصیرنیوز،سازمان ثبت احوال ایران در نظر دارد طرحی را پیاده سازی کند که مردم بتوانند تنها با حمل یک کارت تمام کارت‌های شناسی و بانکی خود را همراه داشته باشند. رئیس سازمان ثبت احوال وعده داد که با رفع موانع پیش رو این امر محقق خواهد شد.

 ادغام کارت‌های شناسایی و بانکی در کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور (حمید درخشان نیا) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان ثبت احوال صادر نمودن کارت ملی هوشمند برای اشخاص بالای ۱۵ سال است.

وی در ادامه گفت: تمام کارت‌های شناسایی از جمله کارت شناسایی، کارت دانشجویی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و کارت بانکی در کارت ملی هوشمند جمع خواهدشد، که در نتیجه امنیت این کارت‌ها افزایش و خدمات رسانی به مردم بهبود خواهد یافت.

درخشان نیا افزود: سازمان ثبت احوال دستگاه‌های تهیه این کارت‌های هوشمند را آماده دارد و پس از رفع موانع پیش رو شاهد توزیع این کارت‌ها با امکان تجمیع کل کارت‌های شناسایی و اعتباری افراد خواهیم بود. این کارت‌ها از طریق پست به دست متقاضیان خواهد رسید.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به پایگاه اطلاعات جامع جمعیتی گفت: ۱۳۰ دستگاه از این پایگاه جامع استفاده می‌کنند که این خدمت با تکمیل بانک اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

درخشان نیا در ادامه گفت: گسترش خدمات بین مردم و تسهیل شرایط دریافت خدمات از موضوعات بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا همکاری بین دستگاه‌های خدماتی با ثبت احوال می‌تواند در رشد و توسعه خدمات و ارائه بهتر و جامع تر اطلاعات موثر و چاره‌ ساز باشد.

در این مراسم حسین غفرانی به سمت مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان نایل گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا