درد معده را با این گیاهان دارویی درمان کنید

بصیرنیوز، حسین رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نقش سبک زندگی و تغذیه مناسب در بهبود بیماری‌های معده گفت: اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب یکی از روش‌های درمان ورم معده است.

وی افزود: همچنین جویدن غذا یکی از عوامل بسیار مهم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های معده است، توصیه می‌شود لقمه غذا سی بار جویده شده و به کمک مایعات بلعیده شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: آرامش روحی هنگام غذا خوردن نیز از مسایل مهمی است که باید رعایت شود، به طوری‌که وجود استرس در هنگام غذا خوردن باعث ترشح بیش از حد آنزیم‌های اسید معده خواهد شد که در ادامه مشکلات معده را بوجود خواهد آورد.

وی در خصوص درهم خوری غذا‌ها گفت: درهم خوری نیز باعث بروز مشکلات گوارشی و معده خواهد شد. از دیدگاه طب سنتی غذای کامل باید به تنهایی استفاده شود و بهتر است دسر‌ها و سالاد‌ها به عنوان میان وعده صرف شوند.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران توصیه کرد: بهتر است مایعاتی مانند آب، دوغ، نوشابه، نسکافه و … تا دو ساعت بعد از غذا مصرف نشوند. ماست و دوغ نیز بهتر است به صورت میان وعده مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص گیاهان دارویی موثر برای درمان درد معده بیان کرد: مصرف آویشن، دمنوش پونه، دارچین و نبات داغ می‌تواند برای درمان درد معده موثر واقع شود.همچنین مصرف عرق نعنا به دلیل گرم بودن باعث درمان درد‌های معده خواهد شد اما باید توجه داشت مصرف عرق نعنا برای افرادی که مشکل ریفلاکس معده داشته باشد،توصیه نمی‌شود.

وی در پایان در خصوص درمان سنگ کلیه گفت: اگر بیمار در شرایطی قرار داشته باشد که درد حاد نداشته باشد مصرف گیاهانی مانند تخم کرفس و رازیانه می‌تواند به درمان وی کمک کند، اما باید توجه داشته باشیم معمولا درمان سنگ کلیه با داروهای ترکیبی انجام می‌شود و نمی‌توان با یک گیاه دارویی اقدام به درمان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا