رویای بزرگ‌تر بوئینگ با هواپیمای جدید ۷۸۷-۱۰ +عکس

بصیرنیوز، بوئینگ از جدیدترین نسخه ی خانواده ی Dreamliner پرده برداشته است. ۷۸۷-۱۰، در طول بازدید رئیس جمهور ترامپ از کارخانه بوئینگ در کارولینای جنوبی، رونمایی شد. این هواپیما دارای کارایی سوخت مدل های موجود ۷۸۷-۸ و ۷۸۷-۹ را با فضای بیشتر برای جای دادن مسافران بیشتر، دارد.

 رویای بزرگ‌تر بوئینگ با هواپیمای جدید 787-10 Dreamliner

در مقایسه با ۷۸۷-۹، مدل ۷۸۷-۱۰ جهش های قابل توجهی دارد. این هواپیمای جدید، ۵٫۵ متر بلندتر است که همین طول بیشتر موجب فراهم شدن فضای کافی برای ۳۳۰ مسافر در دو کابین کلاس دو شده، که ۱۴ درصد پیشرفت نسبت به مدل ۲۹۰ سرنشینه ی ۷۸۷-۹ دارد. بوئینگ همچنین خبر از وجود فضا برای ۱۵ درصد حمل بار بیشتر نسبت به قبل داده است.

ماکزیمم محدوده ی این هواپیما اکنون ۶,۴۳۰ مایل دریایی (۱۱,۹۱۰ کیلومتر) است که البته ۲,۲۳۲ کیلومتر کمتر از مدل ۷۸۷-۹ می باشد. می توان این ماجرا را به ظرفیت و ابعاد بیشتر نسبت داد.

 رویای بزرگ‌تر بوئینگ با هواپیمای جدید 787-10 Dreamliner

۷۸۷-۱۰ اگرچه با اعضای کوچک تر خانواده ی Dreamliner مطابقت ندارد، همچنان بسیار کارآمدتر از هواپیماهای با اندازه ی مشابه است. طبق اعلام بوئینگ، هواپیمای جدید آن تا ۱۰ درصد سوخت کمتر نسبت به نزدیک ترین رقیب خود، و تا ۲۵ درصد سوخت کمتر نسبت به هواپیماهایی که احتمالا جایگزین آنها می شود، مصرف می کند.

کوین مک آلیستر، رئیس و مدیرعامل هواپیمایی تجاری بوئینگ گفته است: “این هواپیما که کارآمدترین نوع خود در این کلاس می باشد، نتیجه ی سال ها تحقیق و فداکاری اعضای بوئینگ، تامین کنندگان و شرکای تعاونی ما در کارولینای جنوبی و در سراسر جهان می باشد.”

Dreamliner جدید از سال ۲۰۱۸ وارد خطوط هوایی خواهد شد، بوئینگ در حال حاضر ۱۴۹ سفارش خرید را دریافت کرده است. این هواپیما اولین پرواز خود را در هفته های آینده به اجرا خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا