۸ نکته‌ای که وقت اجازه نداد قالیباف در جواب دولتی‌ها بگوید

روز جمعه هفته گذشته اولین دور از مناظرات تلویزیونی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع «اجتماعی» برگزار شد. بسیاری از تحلیلگران و حتی کاربران شبکه های اجتماعی «روحانی» را بازنده اصلی این مناظره می دانند و اسحاق جهانگیری و محمدباقر قالیباف را نامزدهای پیروزان این جدال انتخاباتی. البته نظرسنجی های مختلف نیز به این موضوع صحه می گذارد.

اما مناظره روز گذشته را می توان مناظره ای ناعادلانه دانست چرا که روحانی برای دفاع از خودش معاون اول را به کارزار انتخابات کشاند. از سوی دیگر با قرعه ای هم که به سود آن ها افتاد، منتقد سرسختشان در میان آن ها قرار گرفت تا شرایط برای فشار به قالیباف بیشتر از پیش مهیا شود.

از یک سو شهردار تهران در این مناظره به خوبی توانست برخی از وعده هایی که روحانی در ۴ سال ابتدایی دولت روی آن مانور داده بود ولی در عمل اجرایی نشد، اشاره کند اما از سویی دیگر با توجه به زمان کوتاه و تنها بودنش در میان رئیس جمهور و معاونش شاید نتوانست به برخی از سوالات و ابهامات پاسخ دهد.

در ادامه به مواردی که شهردار تهران می توانست به آن ها اشاره کند، می آید:

پرده اول

محمدباقر قالیباف در مناظره روز جمعه خطاب به روحانی عنوان کرد: «شما در آغاز دوره قول دادید که ۴ میلیون شغل را ایجاد کنید.» در این میان روحانی گفت: «یک سایت گمنامی می زند و یک روزنامه هم نقل می کند و شما هم از آن ها نقل می کنید و من هیچوقت هم چنین قولی ندادم این دروغ محض هست.» پس از این قالیباف سند سخنان روحانی درباره ایجاد ٤ میلیون شغل را رو کرد و گفت: به من اجازه ندادند فیلم وعده های آقای روحانی را نمایش دهم اما این سند نشان می دهد که وی چنین اظهارنظری انجام داده است.

روحانی اما در انتهای مناظره با تجاوز از حق قانونی اش گفت: «راجع به شغل که گفتند قول ایجاد ۴ میلیون شغل را دادم. من گفتم اگر گردشگران را جذب کنیم شغل ایجاد می‌شود.» اما قالیباف نگفت که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی چند روز پیش، از بازدید ۲۰ میلیون گردشگرخارجی خبر داده بود و با توجه به اظهار معاون رئیس جمهور باید ۸ میلیون شغل تا پایان ۴ سال ایجاد می شد.

پرده دوم

در بخش دیگری از این اظهارات روحانی در قامت یک ناصح برآمد و گفت: «اگر من اصرار داشتم صحبت آقای قالیباف را در همانجا قطع کنم، بخاطر این است که خواستم گناهش اضافه نشود چون آن حرف دروغ بود و می‌خواستم ادامه ندهد، وگرنه اگر ایشان می‌خواهند، از وقت من هم استفاده کنند.»

اما قالیباف نگفت که خود آقای روحانی سال ۹۳ گفته بودند: « این قدر در زندگی مردم هر روز مداخله نکنیم ولو به خاطر دلسوزی، بگذاریم مردم راه بهشت را انتخاب کنند، به زور نمی شود مردم را به بهشت برد.»

پرده سوم

روحانی در قسمت دیگری از برنامه مناظره روز جمعه گفت در حال حاضر به زوجین تازه ازدواج کرده دو تا وام ازدواج ١٠ میلیونی داده میشود.

اما قالیباف نگفت که این افزایش وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان که روحانی آن را از دستآوردهای دولت خواند، در زمان تصویب این طرح در مجلس، دولت با رای به این قانون مخالف بود!

قالیباف نگفت که بانک های کل کشور وام های ازدواج را مدت هاست به حالت تعلیق در آوردند.

پرده چهارم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مناظره رور گذشته که برای حمایت از رئیسش سخن می گفت، «در توجیه بیکاری خطاب به قالیباف گفت: عده ای به سفارت عربستان حمله کردند و راه را برای سفر ۷۰۰ هزار شیعه به مشهد بستند»

اما قالیباف نگفت که پیش از ماجرای سفارت عربستان هم، کاسبی هتل‌دارهای مشهد رونقی نداشت و رییس اتحادیه هتلداران مشهد در بهار۹۴، درباره رکود و خالی بودن تخت های هتل‌ها در رابطه با تاثیر قیمت‌ها در عدم استقبال مسافران از هتل آپارتمان‌ها گفته بود:هم اکنون هتل آپارتمان‌هایی در مشهد با نازل‌ترین قیمت و کم‌ترین مقدار هزینه برای زائران در حال سرویس‌دهی بوده است.

قالیباف نگفت که مازندرانی ها، گیلانی ها، یزدی ها، سمنانی ها، اصفهانی ها، سیستانی ها، هرمزگانی ها، بوشهر ها، خوزستانی ها، ایلامی ها، چارمحالی ها، زنجانی ها، آذربایجانی ها، کردستانی ها و… که سفارت هیچ کشوری در ان جا نیست چه کار کرده اند که شغل ندارند و بیکارند؟

پرده پنجم

ضربه گیر روحانی همچنین در بخشی از برنامه روز جمعه گفت: «کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند امروز در ستاد کدام کاندیدا هستند و کدام کاندیدا از آنها حمایت می کند؟»

اما قالیباف نگفت که هرچند حمله به سفارتخانه ها توسط هرکسی اقدامی ناشایست است اما آقای جهانگیری بر پایه چه سند و مدرکی اعلام می کند که شهردار تهران از آشوب گران حمایت کرده است.

قالیباف نگفت که حمله به سفارت مشهد کار ناپسندی است اما بدتر از آن توهین رئیس ستاد روحانی در ایلام به امام رضا(ع) و دیگر ائمه است.

قالیباف نگفت که واقعا آن حادثه چگونه میتوانست بر عهده یک دانشجو یک طلبه یا یک نفر باشد؟

پرده ششم

یارکمکی روحانی در بخش دیگری از مناظره گفت: «من فکر می‌کنم در مسائل اجتماعی، امنیتی و قضایی با برخوردهای گازانبری مشکل حل نمی‌شود و بدتر از آن این است که با کتک زدن دستفروش‌ها در خیابان‌ها و تشکیل گروه های ضربت مشکلات حل نمی‌شود، بلکه متأسفانه فرهنگی به شهرستان‌ها منتقل می‌شود که مادر دستفروش از گروه ضربت شهرداری سیلی بخورد.

اما قالیباف نگفت که ماجرای سیلی خوردن دستفروش مربوط به شهرداری فومن بود و هیچ ربطی به قالیباف نداشت به عنوان شهردار تهران نداشته است.

هرچند برخورد فیزیکی توسط پایین ترین مسئول اجرایی شهرداری در هر شهری کاری مذموم است

اما قالیباف نگفت که

۱- بالاترین مقام وزارت بهداشت به فرماندار یک منطقه جلوی چشم مردم توهین کرد و کسی عذرخواهی نکرد.

۲- بخشدار دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی شهرستان ماسال در سال ۹۵ یک نوجوان را مورد ضرب و شتم قرار داد!

پرده هفتم

جهانگیری در ادامه صحبت هایش گفت: آن روزی که آن سیلی را دیدم گویا به صورت خودم سیلی زده‌اند به این حد ناراحت شدم.»

اما قالیباف نگفت: آقای جهانگیری!

۱- وقتی تو فرودگاه جده به نوجوانهایمان تجاوز شد دقیقا چه احساسی داشتید؟

۲- وقتی حجاجمان را مظلومانه کشتند دقیقا چه احساسی داشتید؟

۳-وقتی سفیرمان “رکن آبادی” و دانشمندمان “حاتمی” را شکنجه کردند و در عربستان به شهادت رساندند دقیقا چه احساسی داشتید؟

۴- وقتی وزیر راه شما با پرخاش میکروفون خبرنگار خانم را پرت کرد دقیقا چه احساسی داشتید؟

۵- وقتی کودک پنج ساله ایرانی را در امریکا دستگیر کردند و دستبند زدند دقیقا چه احساسی داشتید؟

۶- وقتی به مادری جلو چشم کودکانش فقط به جرم ایرانی بودن تجاوز کردند دقیقا چه احساسی داشتید؟

۷- وقتی زنان ایرانی را در وسط سالن فرودگاه تفلیس عریان کردند دقیقا چه احساسی داشتید؟

۸- وقتی کارگران معدن را به جرم درخواست حقوق عقب مانده شان در ملا عام شلاق زدند دقیقا چه احساسی داشتید؟

پرده هشتم

ضربه گیر روحانی بار دیگر در مناظره خطاب به محمدباقر قالیباف گفت که «با آقای هاشمی، ناطق نوری چه کردند؟ همه را خانه‌نشین کردند به همه ضربه زدند، رو در روی هم قرار دادند.»

اما قالیباف نگفت که آنچیزی که می‌تواند به «خانه‌نشینی» مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تعبیر شود، به سال‌های ابتدایی پس از ریاست‌جمهوری وی بازمی‌گردد که جریان اصلاح‌طلب روی کار بود و اسحاق جهانگیری طی هشت سال وزیر دولت وقت بود. همان زمان اصلاح طلبان، مستقیم و غیرمستقیم قتل‌های بی‌شمار را به آیت‌الله در دوران تصدی مسئولیت ریاست‌جمهوری اش نسبت می دادند. بود. این جریان تا جایی پیش رفت که اکبر گنجی فعال اصلاح‌طلب آن روزها و ضدانقلاب خارج‌نشین این روزها، علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کتاب نوشت، کتابی پر سر و صدا که «عالیجناب سرخپوش» نام داشت.

پرده نهم

علاوه بر این موارد دیگری علیه قالیباف گفته شد که شهردار تهران فرصت نکررد با اسناد و مدارک پاسخ آن ها را بدهد. جهانگیری در ابتدای این مناظره گفت: «آقای قالیباف ۱۲ سال است شهردار تهران است و حتی نتوانسته زباله را به صورت تفکیک‌شده جمع‌آوری کند. چطور بعد از ۱۲ سال در شهری مثل تهران هنوز زباله‌ها به این شکل جمع‌آوری می‌شود؟ کجای دنیا چنین روشی اجرا می‌شود؟» گفتنی است عکس ها و فیلم های متعددی طی سال های اخیر از مرکز تولید برق از زباله در تهران در رسانه ها منتشر شده است. قالیباف در بخش دیگری تاکید کرد: «در صنایع پتروشیمی ما به ازای هر یک میلیون‌تن در حوزه پتروشیمی قادریم ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کنیم.» که سند تایید کارشناسان مبنی بر امکان افزایش ۲٫۶میلیون شغل مستقیم و پایدار در صنعت پتروشیمی در رسانه ها منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا