استاندار مازندران:

مازندران به دلیل اختلافات سیاسی از توسعه عقب مانده است

بصیر، کنفرانس دو روزه مدیریت صنعتی مازندران در حالی با حضور مدیران دولتی، دانشگاهی و بانکی مازندران در بابلسر برگزار شد که گامی در جهت توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌های مازندران قلمداد می‌شود.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در این همایش در سالن همایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران اظهار کرد: حدود ۳۶ درصد از صنایع مازندران متوقف شده بود و یکی از مسائلی که در سال‌های ۸۵ به بعد مطرح بود پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت به واحدهای کوچک و زودبازده بود و با توجه به اینکه علمی و بر اساس نیاز منطقه نبود، در درازمدت با کاهش تولید و شکست مواجه شد.

وی افزود: در بخش کشاورزی به دلیل واردات بی‌رویه برنج لطمه بزرگی به شالیکاران وارد شده بود که با خرید تضمینی برنج این مشکل برطرف شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی در طول سه سال اخیر با ۱۰ درصد افزایش تولید در استان همراه بوده است، تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ مصوبه در ستاد تسهیلات از جمله مشکلات تامین اجتماعی، پرداخت مالیات و تامین مواد اولیه و بانکی تولیدگران و کارآفرینان استان داشتیم که بیش از دو سوم از این مصوبات اجرایی شده است.

فلاح با بیان اینکه برای نخستین بار در مازندران مسائل سیاسی در استان برطرف شده است، گفت: مازندران به دلیل همین اختلافات سیاسی در ادامه توسعه در کشور عقب مانده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان به یک هزار و ۹۳ واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به کمک بخش‌های خصوصی و واحدهای تولیدی بیایند، بیان کرد: افزایش بودجه مراکز فنی و حرفه‌ای استان جهت اثربخشی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در جامعه از جمله رویکردهای مدیریت ارشد استان است.

فلاح در پایان گفت: باید کمیته اختصاصی برای ارتباط میان واحدهای تولیدی و دانشگاه‌ها تشکیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا