بازخوانی مواضع امام خمینی(ره) در راستای تخریب برخی چهره‌های وفادار به انقلاب

بصیر، متاسفانه این روزها برخی گروه‌ها و یا افراد پشیمان و واپس گرا از عملکرد خود در طول انقلاب اسلامی ایران در راستای تخریب برخی چهره‌های وفادار به انقلاب آن هم به هنگام انتخابات ریاست جمهوری، درصدد انتقام گرفتن از یاران نزدیک امام برآمدند که به یقین این روش ناجوانمردانه تا زمان انتخابات ادامه دارد و هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر، این بداخلاقی‌های بس فریبنده نیز با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

بد نیست تا با نگاهی گذرا به صحیفه امام مواضع آن بزرگ معمار کبیر انقلاب را بار دیگر بازخوانی کنیم تا بدانیم این جماعت دنیاپرست و قدرت طلب، که طی روزهای اخیر اینگونه بر مواضع اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌تازند، در کدام مسیر قرار گرفتند.

امام در سوم اسفند ۱۳۶۷ در پیامی برای روحانیون، مسائل مهمی را مورد تاکید قرار می‌دهد که به قسمت‌هایی از آن در ادامه اشاره می‌شود.

من امروز بعد از گذشت ۱۰ سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف مى‏‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهم کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى را نداشتند، اشتباه بوده که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمى‌‏رود.

گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روى کار آمدن آنها نبودم اما با صلاحدید و تأیید دوستان قبول کردم و اکنون هم سخت معتقدم که آنها به چیزى کمتر از انحراف انقلاب از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى آمریکاى جهانخوار قناعت نمى‌‌کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز حرف و ادعا هنرى ندارند.

امروز هیچ تأسفى نمى‌‌خوریم که آنها در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبودند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکار نیست و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها مى‏‌خوریم.

آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همه کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است، اما نه به قیمت طلبکارى آنها از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جارى مى‏‌کنید؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى سر دادید؟ چرا لانه جاسوسى را اشغال کردیم و صدها چراى دیگر و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تأثیر ترحم‌هاى بیجا و بی‌‍مورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفان و متخلفان نظام، به گونه‏‌اى تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهى زیر سوال بروند.

من بعضی از این موارد را نه تنها به سود کشور نمى‌‏دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره می‌برند، من به آنهایى که دستشان به رادیو- تلویزیون و مطبوعات مى‏‌رسد و چه بسا حرف‌‏هاى دیگران را مى‌زنند، صریحاً اعلام مى‏‌کنم که تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیافتد.

تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین، اسلام این مردم بى ‏پناه را از بین ببرند.

تا من هستم از اصول نه شرقى و نه غربى عدول نخواهم کرد.

تا من هستم دست ایادى آمریکا و شوروى را در تمام زمینه‌‏ها کوتاه می‌کنم و اطمینان کامل دارم که تمامى مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامى خود هستند که علاوه بر ده‌ها و صدها صحنه اعلام حضور و آمادگى خود امسال نیز در راهپیمایى ۲۲ بهمن حقیقتا آمادگى کامل خویش را به جهانیان نشان دادند و واقعاً دشمنان انقلاب را شگفت زده کردند که تا کجا حاضر به فداکارى‏ هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا