سعید جلیلی:

هیچ حماسه اقتصادی در دولت یازدهم رقم نخورد/ دولت پاسخ دهد هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کجا هزینه شد؟

بصیر، سعید جلیلی در همایش حمایت از کاندیدای اصلح (حجت الاسلام رییسی) در همدان با اشاره به اینکه فصل انتخابات به عنوان یک فصل مهم و حیاتی برای کشور قلمداد می شود اظهار کرد:  سوال مردم از ما این است که با وجود امکانات مادی و سخت افزاری بسیار وسیعی که در کشور موجود است چرا همه اقشار مردم به گونه ای از وضعیت مناسب و مطلوب زندگی فاصله دارند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴ سال از کار دولت کنونی گذشته است و مردمی که در چهار سال گذشته رئیس جمهوری را انتخاب کردند برای رفع مشکلاتشان بوده است افزود: دولتمردان پس از ۴ سال امروز باید به ملت پاسخ دهند که برای مردم چه کاری انجام دادند؟

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در همان سال نخست هیچ حماسه اقتصادی پس از انتخابات رقم نخورد خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات در واقع برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان است و اینکه چرا پس از ۴ سال هیچ کار عملی از دولت وقت ندیده ایم.

 

جلیلی با اشاره به اینکه قرار است افق ۴ سال آینده کشور بزودی مشخص شود تاکید کرد: باید در این فرصت ها به مردم اغنا شود که در کشور دارای چه گنجینه های با ارزشی هستیم و این صحبت ها در زمان انتخابات لازم و ضروری است.

 

*دولت بگوید در ۴ سال گذشته چه کرد‌؟

وی با اشاره به تفکر انقلابی که به روی نقاط ضعف هیچ گاه دست نگذاشته است پرداخت و ادامه داد: تفکر انقلاب همیشه سعی کرده دست بر روی نقاط مثبت بگذارد سوال امروز ما از دولت تدبیر و امید این است که در ۴ سال گذشته چه کرده و در ۴ سال آینده چه کاری می خواهد انجام دهد؟

 

جلیلی اضافه کرد: سوال ما این است که در ۴ سال گذشته هزینه های کشور کاهش یافت یا سرمایه های ملت از دست رفت؟ و آنان که شعار عزت و افتخار سر می دادند امروز چه مسیری را پیموده اند.

 

وی با اشاره به عاقبت برجام در این دولت بیان کرد: خودشان می گویند در زمینه هسته ای بتن ریخته شد و ۱۰ هزار کیلو مواد را به خارج فرستادند اما طرف مقابل به متن برجام پای بند نیست این ها نشان این است که نتوانستند به آنچه می گویند عمل کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه در کشوری که هر سال ۸۵۰ هزار ازدواج جدید به وقوع می پیوندد چقدر مسکن تولید شده است خاطرنشان کرد: با ساخت مسکن مورد نیاز علاوه بر خانه دار شدن عده ای به تبع آن برای هر ۱۰۰ متر ساخت مسکن در کشور یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم ایجاد می شود وقتی ساخت آن راکد شود چه تبعاتی دارد.

 

جلیلی با بیان اینکه دولت وقتی کار را تحویل گرفت ۴۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی بر دست داشت افزود: امروز در دولت فعلی نقدینگی به یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده بگویند که این نقدینگی در چه عرصه ای استفاده شده است.

 

*چرا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم؟

وی اضافه کرد: وقتی می گوییم باید چرخ های کشور بچرخد و شعار اصلاح نظام بانکی سر می دهیم چرا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم.

 

جلیلی با اشاره به اینکه رویکرد کنونی دولت قدیمی است و واقع گرایانه نیست  و بیشتر دیدگاه رمانتیک است اظهار کرد: امروز خودتان می گویید برای رسیدن به توسعه باید ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم در این سه سال بگویید چقدر سرمایه جذب شده است.

 

وی با بیان اینکه در مسیر همدان از ۲۵۰ شرکت تولیدی در روستای کردآباد همدان بازدید کردم گفت: سخن اهالی این روستا این بود که در مدت سه سال گذشته دچار رکود شده اند.

 

وی تاکید کرد: یکی از مباحث اساسی  و مهم این است که با شور کاذب نمی توان مباحث واقعی را به فرعی تبدیل کرد و همینطور برعکس، وقتی ملت آرامش را لمس می کند که دغدغه بیکاری در جامعه نباشد.

 

جلیلی با اشاره به اینکه به حمدالله امروز  در این مقطع مهم و حیاتی باز هم یک تفکر انقلابی وارد صحنه انتخابات شده است تا باز هم شاهد موفقیت بیشتر در کشور باشیم و حماسه ای دیگر خلق کنیم.

 

وی با بیان اینکه انتخابات باید عرصه و صحنه اغنای ملی باشد تصریح کرد: این جلسات گفت و گو برای گفتمان باید صحنه اغنای ملی باشد و دست آموزی از آنچه گذشت شود.

 

*هزینه های دولت در کجا خرج شده است؟

جلیلی با اشاره به اینکه هزینه های دولت امسال ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: هزینه ای که فقط ۲۰ میلیارد آن خرج هزینه عمرانی شده است بقیه در کجا خرج شده است؟

 

وی با بیان اینکه نباید در فصل انتخابات به موضوعات موهومه پرداخته شود گفت: تفکر انقلابی امروز به دنبال رفع نیازهای کشور یعنی تولید و اشتغال است و راه حل های منطقی و مجاز دارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر جا فساد دیده می شود باید بدانیم از تفکر انقلابی فاصله گرفته ایم ادامه داد: سه وظیفه امروز نیروهای انقلابی در صحنه انقلاب ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی، شناساندن راه حل مشروع به مردم و شناساندن اصلح به مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا