تبرئه از قتل همسر با حبس و پرداخت ديه

بيست و هفتم خرداد ماه سال ۹۲، زني مأموران پليس بومهن را از مرگ مشكوك دختر۳۵ ساله‌اش سمانه باخبر كرد. او گفت: دامادم معتاد است و با دخترم از همان ابتداي زندگي اختلاف داشت. آنها با اينكه صاحب دو فرزند پسر و دختر شدند، اما اختلافشان تمامي نداشت و دامادم اعتيادش را ترك نكرد. او چندين‌بار دخترم را كتك زد و حتي يكبار دست او را با اتوي داغ سوزانده بود. دخترم طلاق مي‌خواست، اما دامادم راضي به جدايي نبود. حالا دخترم به طرز مرموزي فوت شده است و از دامادم شكايت دارم.

بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، مرد ۴۲ ساله كه كيوان نام داشت، بازداشت شد. او در چندين مرحله بازجويي با انكار جرمش گفت: من در فوت همسرم نقشي نداشتم. همسرم روز حادثه با خوردن شربت متادون خودكشي كرد. خواستم او را به بيمارستان منتقل كنم كه مانع شد تا اينكه متوجه شدم نفس نمي كشد. پزشكي قانوني بعد از معاينه جسد علت مرگ را مسموميت با شربت متادون اعلام كرد. با كامل شدن تحقيقات كيوان به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شد و متهم در یکی از شعب دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. كيوان در جلسه دادگاه هم جرمش را انكار كرد و گفت قسم مي خورم همسرم را نكشتم. من و همسرم زندگي خوبي داشتيم. اختلاف‌هايمان جزئي بود، اما از وقتي كه به تهران آمديم و نزديك خانه مادرش ساكن شديم، اختلافمان شديدتر شد. همسرم مدام حرف از طلاق مي‌زد و مي‌‌‌‌گفت ما به درد هم نمي‌خوريم.

وي ادامه داد: من به مواد‌مخدر اعتياد داشتم كه براي ترك آن پزشك شربت متادون تجويز كرده بود. عصر روز حادثه وقتي به خانه برگشتم، متوجه شدم همسرم به قصد خودكشي شربت را خورده است. از او خواستم به بيمارستان برويم، قبول نكرد. حتي اصرار كردم مايعات بنوشد تا مواد‌سمي را تخليه كند، اما باز قبول نكرد. از پدر و مادرم كه در طبقه بالا زندگي مي‌كردند، كمك خواستم، اما آنها هم نتوانستند او را راضي كنند. سمانه آرام در گوشم گفت: از اين زندگي خسته شده‌ام و مي‌خواهم بميرم تا به آرامش برسم. متهم در ادامه گفت: خيلي نگرانش بودم. وقتي با اورژانس تماس گرفتم، پزشك اورژانس گفت بايد او را به يك بيمارستان برسانم، ولي او همچنان مقاومت مي كرد. تا صبح بالاي سرش نشستم تا اينكه متوجه شدم نفس نمي كشد. متهم در آخرين دفاعش گفت: سمانه قبل از ازدواج سابقه زندان داشت، اما او و خانواده‌اش چيزي در اين مورد به من نگفته بودند. او طي اين چند سال زندگي مشترك دوبار خودكشي كرده بود كه نامه بستري او در بيمارستان موجود است.

در پايان جلسه، هيئت قضايي بعد از شور متهم را به خاطر نگهداري متادون در منزل، به صورتي كه در دسترس شخصي كه سابقه خودكشي داشته قرار داده است و همچنين با تأكيد پزشك اورژانس اما اهمال در انتقال همسرش به بيمارستان، متهم را به ۳۰ ماه زندان و پرداخت ديه محكوم كرد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا