مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۸۸ کارگر مازندرانی قربانی حوادث کار شدند

بصیر، علی عباسی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی مازندران، در سال گذشته به ترتیب شهرستان آمل با ۱۴، ساری و میاندرود با ۱۲، بابل و نوشهر هر کدام با ۱۰ مورد فوتی بیشترین و شهرهای نکا، گلوگاه و عباس‌آباد بدون فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش، در سال‌های متوالی، عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است، به نحوی که در سال گذشته ۴۸ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۱۷ مورد نیز برق گرفتگی، ۱۷ مورد اصابت جسم سخت و ۶ مورد هم مربوط به سایر موارد است.

مدیرکل پزشک قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار، شهریور با ۱۵، مرداد با ۱۴ و دی با ۱۱ فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با ۵ فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد و سنین ۳۱ الی ۴۰ سال با ۲۷  مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده ۶۸ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۸ نفر فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار، ۷۷ نفر ایرانی و مابقی ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

وی اضافه کرد: تعداد ۹۳۹ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۸۸۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.

عباسی بیان کرد: در مجموع در سال ۹۵ تعداد ۸۸ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشک قانونی مازندران در پایان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا