افزایش ۱۵۱ درصدی صید ماهی کفال در مازندران

حسین‌علی رستمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: حدود ۴ هزار صیاد از ۵۳ شرکت تعاونی پره مازندران موفق شدند ۲ هزار و ۳۵۳ تن انواع ماهیان استخوانی را صید و روانه بازار مصرف کنند که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه فصل صید دوره قبل، دو درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ماهی سفید و کفال دو گونه عمده ماهیان صید شده است، افزود: میزان صید ماهی کفال ۹۹۸ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵۱ درصد افزایش و میزان صید گونه ماهی سفید یک‌هزار و ۲۲۱  تن بوده که ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران سرانه صید امسال هر تعاونی صیادی را ۴۴٫۵ تن اعلام و به اهمیت نقش و مشارکت تشکل‌های جامعه صیادی در بازسازی ذخایر آبزیان اشاره و از جامعه صیادی مازندران در راستای رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی از لحاظ زمان، مکان و نیز استاندارهای آلات و اداوات صیادی، قدردانی کرد.

رستمی در پایان گفت: بر اساس برنامه و به منظور بازسازی ذخایر آبزیان، شیلات مازندران تلاش دارد تا با همکاری تشکل‌ها و جامعه صیادی، در سال جاری ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی کپور و نیز حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید را در صورت مهیا بودن شرایط تکثیر و در رودخانه های منتهی به دریا رهاسازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا