انجیل قدیمی که ظهور پیامبر اسلام را بشارت داده، به موزه آنکارا منتقل شد

ترکیه متنی از انجیل چرمی را که ادعا می‌شود انجیل از دست رفته برنابا با پیش بینی ظهور حضرت محمد (ص) باشد، تحت نظارت نگهبانان مسلح به موزه انتوگرافی در شهر آنکارا منتقل کرد.

گفته می‌شود این دست نوشته تاریخی که با خط طلایی نوشته شده، ارزشی به قیمت ۱۴ میلیون یورو دارد و به زبان آرامی؛ زبان مادری حضرت عیسی نوشته شده است و شامل پیش بینی ظهور حضرت محمد (ص) می‌شود.

در این انجیل همچنین نوشته شده که حضرت عیسی مسیح (ع) هرگز به صلیب کشیده نشده است.

اعتقاد بر این است که برنابا یکی از شاگردان عیسی مسیح (ع) بوده و در انجیل برنابا آمده است که حضرت مسیح هرگز به صلیب کشیده نشده است. این انجیل در عوض بیان می‌کند که عیسی مسیح (ع) در حالی که زنده بوده به بهشت می‌رود و یهودا به جای او مصلوب می‌شود.

علاوه بر این، این کتاب مقدس اعلام کرده که عیسی پسر خدا نبوده، بلکه تنها پیامبری بوده که صحبت از کلام خدا می‌کرد .

این انجیل مقدس برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ توسط پلیس از یک باند قاچاق در ناحیه مدیترانه به دست آمد و از آن پست تاکنون در سالن عدالت آنکارا نگهداری می‌شود.

حریت دیلی نیوز در گزارشی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد اعلام کرده بود که این انجیل ۸ سال دیگر با نظارت پلیس به موزه انتوگرافی منتقل خواهد شد. در این میان گزارش جدید منتشر شده از خبرنگزاری دیلی استار در ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ اعلام کرده، هواداران این متن مدعی شده‌اند که این نوشته می‌تواند سبب از هم پاشیدن مسیحیت شود. با این حال کارشناسان هنوز درباره ماهیت اصلی این کتاب متقاعد نشده‌اند. ماروک توساتی متخصص واتیکان نیز در مقاله‌ای که برای لااستامپا نوشته، صحت این کتاب را زیر سئوال برده و نوشته است: این کشف فوق العاده احتمالا جعلی باشد و کار یک جاعلی باشد که، بر طبق گفته برخی، می‌تواند یک محقق اروپا از قرون وسطی بوده باشد.”

وی افزود: محققان بر این باورند نویسنده «مخلوطی از حقایق و عناصر» از هر دو کتاب مقدس و اسلامی قرآن و انجیل را به هم اضافه کرده و قصد او از این کار هنوز ناشناخته است.

مهترین ویژگی این انجیل پیش بینی ظهور حضرت محمد (ص) است واین امر به تنهایی می‌تواند اثباتی برای دین اسلام بوده، ایجاد کننده عدم تعادل در میان قدرت‌های جهان و بی‌ثباتی در دنیای مسیحیت باشد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا