براری در طلا هت‌تریک کرد

آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی رده سنی بزرگسالان قاره آسیا در عشق‌آباد ترکمنستان ظهر امروز با برگزاری رقابت وزنه‌برداران اوزان ۱۰۵ آغاز شد.

در این وزن محمدرضا براری و علی هاشمی نمایندگان ایران بودند که با سایر وزنه‌برداران دسته ۱۰۵ کیلوگرم رقابت کردند.

حرکت یک ضرب

در حرکت یک ضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم ابتدا این علی هاشمی بود که روی تخته رفت و در حرکت نخست وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد. هاشمی در حرکت دوم یک ضرب وزنه ۱۷۱ کیلو را مهار کرد اما در حرکت سوم در مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم ناموفق بود تا با همان ۱۷۱ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد. هاشمی با ثبت این وزنه، در پایان حرکت ضرب چهارم شد.

محمدرضا براری شانس اول این دسته و قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها، رقابت خود در حرکت یک ضرب را با وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی شروع کرد و در نهایت حیرت همگان آن را انداخت. براری در حرکت دوم نیز در مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم ناموفق بود تا در آستانه حذف شدن قرار بگیرد اما در نهایت در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را مهار کرد و به جدول رقابت ها بازگشت و مدال طلا را نیز از آن خود کرد.

در رقابت‌های یک ضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم و پس از براری، ایوان افرموف از ازبکستان با ۱۷۵ کیلوگرم دوم شد و مدال نقره یک ضرب را تصاحب کرد و و موچیدا از ژاپن با ثبت وزنه‌ ۱۷۲ کیلوگرمی رو سکوی سوم ایستاد و صاحب مدال برنز یک ضرب شد.

حرکت دو ضرب

در حرکت دوضرب ابتدا علی هاشمی روی تخته آمد و در حرکت نخست وزنه ۱۹۶ را مهار کرد. هاشمی در حرکت دوم وزنه ۲۰۵ کیلویی را بالای سر برد. هاشمی در حرکت سوم دوضرب وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را به رغم مصدومیت مهار کرد تا هر سه حرکت خود را با موفقیت انجام داده باشد و مدال برنز دوضرب را از آن خود کند.

بدین ترتیب هاشمی با مجموع ۳۸۴ کیلوگرم به کار خود در این دسته پایان داد تا مدال برنز مجموع را نیز تصاحب کرده باشد.

براری حرکت دوضرب را با مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی آغاز کرد. براری در حرکت دوم ۲۱۴ کیلوگرم را نیز بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی را با قدرت مهار کرد تا طلای دوضرب را تصاحب کند.

براری در مجموع نیز با ۳۹۸ کیلوگرم مدال طلای مجموع را بر گردن آویخت.

در حرکت دوضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم سئو هوی یئوپ با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی مدال نقره را تصاحب کرد و با مجموع ۳۹۰ کیلوگرم مدال نقره دوضرب را نیز بر گردن آویخت.

کیانوش رستمی و جابر بهروزی با حضور در سالن عملکرد ملی‌پوشان را از نزدیک تماشا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا