لوزانو: تیم ملی چین با من تغییر می‌کند

رائول لوزانو، سرمربی جدید تیم ملی والیبال چین می‌خواهد شاگردانش حرف اول را در آسیا بزنند و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشند.

لوزانو ۶۱ ساله اگرچه نخستین سرمربی خارجی تیم ملی چین است ولی با  مسئولیت جدید خود و شرایط این تیم غریبه نیست. این مربی آرژانتینی می‌گوید: من تیم ملی چین را به خوبی می‌شناسم چون زمانی که در ایران بودم از این تیم،‌ شناخت کافی پیدا کردم. من در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، سرمربی تیم ملی ایران بودم و چین را شکست دادیم. حالا می‌خواهم جبران کنم و چین را به المپیک برسانم.

اولین آزمون لوزانو،‌ مسابقات سطح ۲ لیگ جهانی ۲۰۱۷ است که باید در آن به مصاف تیم‌هایی مثل استرالیا، هلند، ترکیه و ژاپن برود. چینی‌ها امیدوارند تا تیم ملی مردان این کشور با هدایت لوزانو به سطح تیم ملی زنان این کشور یعنی قهرمانی المپیک برسد.

لوزانو می‌گوید: تیم ملی چین،‌ حمله خوبی دارد ولی مثل سایر تیم‌های آسیایی در دفاع، ضعیف است. به نظر من ضعف دفاع به خاطر قد آنها نیست. ما برنامه تمرینی خاصی برای تقویت دفاع در مسابقات خواهیم داشت. موفقیت تیم زنان چین،‌ درس خوبی برای ما خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران به توانایی خود و شاگردان جدیدش اعتقاد دارد: من به بازیکنانم اطمینان کامل دارم و معتقدم توانایی یادگیری و انطباق پذیری بالایی دارند. من مطمئن هستم که آنها با هدایت من تغییرات مثبتی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا