لیست خروجی و انتظار برانکو مشخص شد/ ۶ سرخ‌پوش جدا می‌شوند

پرسپولیس قهرمان كم‌كم به پایان راه خود نزدیك می‌شود و حالا زمان آن فرا رسیده كه همچون سال‌های گذشته سرمربی تیم لیست بازیكنان مازاد را در اختیار باشگاه بگذارد.

البته با توجه به اعتصاب بازیكنان و اتفاقات حاشیه‌ای اخیر هنوز برانكو لیستی نداده است اما شنیدیم مرد كروات چند بازیكن كنونی پرسپولیس را نمی‌خواهد. او می‌خواهد اسكلت فعلی تیمش را حفظ و نیمكت پرسپولیس را هم تقویت كند. گزارش زیر شما را در جریان بازیكنان رفتنی پرسپولیس قرار می‌دهد.

شهاب كرمی نه، فقط فرشید باقری!

شهاب كرمی قرار بود جانشین خوبی برای كمال كامیابی‌نیا باشد اما هرگز نتوانست خودش را به برانكو تحمیل كند. این بازیكن در پرسپولیس تبدیل به یك نیمكت‌نشین دائمی شد و حالا شنیده می‌شود به رغم داشتن قرارداد، باید برود!

ظاهراً برانكو چشمش فرشید باقری هافبك تدافعی ناراضی استقلال را گرفته است و بر همین اساس برنامه‌ای برای حفظ شهاب كرمی ندارد. پرسپولیس در غیاب كمال كامیابی‌نیا هنگام محرومیت لطمات زیادی خورد و مرد كروات نمی‌خواهد همین تجربه تلخ را تكرار كند.

سامان نریمان‌جهان؛ در گروی سرنوشت سروش!

در نقل و انتقالات نیم‌فصل، برانكو به این امید سامان نریمان‌جهان را خرید كه گفته می‌شد تكنیكی همچون پیام صادقیان دارد و می‌تواند در پرسپولیس حسابی بدرخشد اما این‌طور نشد.

نریمان‌جهان كه توسط فرهاد كاظمی از ماشین‌سازی تبریز هم كنار گذاشته شده بود، در پرسپولیس چیزی نشان نداد. البته شماره ۸۸ پرسپولیس فرصت زیادی هم برای خودنمایی نداشت و اغلب از دقیقه ۸۸ به بعد وارد زمین شد. سامان تا پایان لیگ هفدهم با پرسپولیس قرارداد دارد منتهای مراتب ماندن او در گروی تمدید یا عدم تمدید قرارداد سروش رفیعی است. اگر سروش در پرسپولیس بماند، رفتن نریمان‌جهان قطعی است و برانكو فقط در صورتی سامان را حفظ می‌كند كه شماره ۷ جدا شود!

محسن ربیع‌خواه؛ شجاع و آقایی بیایند، می‌رود

سرمربی كروات پرسپولیس همواره در مصاحبه‌های خود از محسن ربیع‌خواه تعریف و تمجید می‌كند ولی اگر بتواند سعید آقایی مدافع چپ نفوذی تراكتورسازی تبریز و شجاع خلیل‌زاده را بخرد، آن‌گاه قید شماره ۱۸ خودش را خواهد زد.

فراموش نكنید پست اصلی محسن ربیع‌خواه هافبك دفاعی است كه در این پست هم برانكو ضمن حفظ كمال كامیابی‌نیا به فكر خرید فرشید باقری است.

بنابراین ماندن محسن ربیع‌خواه در پرسپولیس فصل آینده كه ضمن دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر سودای موفقیت در آسیا را دارد نیز كمی دشوار است.

احسان علوان‌زاده؛ بالای ۲۳ سال می‌شود

احسان علوان‌زاده هم كه این اواخر در دقایق پایانی و به عنوان بازیكن تعویضی پرسپولیس به بازی گرفته می‌شد، فقط یك مشكل دارد و آن هم ورود به جمع بازیكنان بالای ۲۳ سال است!

بازیكن چپ‌پا و خوزستانی پرسپولیس متولد ۲۸ فروردین ۱۳۷۳ است و برای فصل آینده جزو سهمیه بزرگسال محسوب می‌شود. بنابراین حفظ او هم به معنای پر شدن یك سهمیه بزرگسال پرسپولیس است و بعید می‌دانیم برانكو علوان‌زاده را نگه دارد!

ابوالفضل درویش‌وند؛ برانكو گلر سوم مطمئن می‌خواهد

ابوالفضل درویش‌وند سنگربان جوان پرسپولیس مشكل احسان علوان‌زاده را ندارد اما به عنوان گلر سوم هنوز نتوانسته رضایت خاطر برانكو را جلب كند.

مرد كروات فصل گذشته هم عذر مرتضی قدیمی‌پور را خواست چون نتوانسته بود با گلرهای اول و دوم پرسپولیس رقابت كند.

البته برانكو دو دروازه‌بان مطمئن به اسامی علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ در اختیار دارد ولی به فكر روزی است كه یكی از این دو محروم یا احتمالاً مصدوم شوند و آن‌گاه باید گلر سوم قابل اعتماد داشته باشد.

محمدامین آرام‌طبع؛ داوطلب جدایی!

مدافع چپ نفوذی فصل گذشته صبای قم به این امید به پرسپولیس پیوست كه به عنوان بازیكن فیكس این تیم به پیراهن تیم ملی هم برسد اما مصدومیت ناخواسته قبل از شروع لیگ شانزدهم كارش را خراب كرد. محمدامین آرام‌طبع پس از پشت سر گذاشتن آسیب‌دیدگی هم نتوانست دوباره دل برانكو را به دست بیاورد و به یك نیمكت‌نشین محض تبدیل شد.

او در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم از نفت آبادان پیشنهاد داشت ولی موفق نشد رضایتنامه باشگاه پرسپولیس را بگیرد و ناخواسته تا پایان فصل ادامه داد. حالا هم آرام‌طبع و هم برانكو ایوانكوویچ راضی به جدایی این بازیكن هستند و…

***

توضیح ضروری؛ آلكسی پلی‌یانسكی و ولادیمیر پریموف دو بازیكن گران‌قیمت (!) و اوكراینی پرسپولیس آن فوتبالیست‌هایی نبودند كه برانكو تصور می‌كرد و بالاجبار و با فشار رسانه‌ها و… از این تیم جدا شدند. احمد نوراللهی و امید عالیشاه دو بازیكن مؤثر پرسپولیس هم به دلیل خدمت سربازی از پرسپولیس رفتند. شهاب زاهدی و محمد رحمتی دو جوان پرسپولیس هم از نیم‌فصل به ماشین‌سازی تبریز پیوستند.

آنتونی گولتس هم كه ابتدای فصل به مرخصی رفت ولی ناگهان غیب شد و دیگر به ایران بازنگشت. رامین رضاییان هم نتوانست با برانكو كنار بیاید و از پرسپولیس اخراج شد تا پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به شدت از نیمكت ضعیف خود لطمه بخورد.

بنابراین به نظر می‌رسد برانكو باید هنگام خرید بازیكن نیم‌نگاهی هم به لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و لیست خرید خود را بر این اساس تنظیم كند هرچند…/ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا