کاندیداهای پیشتاز در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شدند

پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست مانیتور (Middleeastmonitor) به بررسی وضعیت کاندیداهای پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

میدل ایست مانیتور در گزارشی زیر عنوان “کاندیداهای پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری ایران چه کسانی هستند؟” نوشت: در ماه می ایرانی ها تصمیم خواهند گرفت که چه کسی رئیس جمهوری بعدی‌ کشورشان باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: سه کاندیدای زیر، رقبای اصلی در میان شش کاندیدایی هستند که برای انتخابات آتی در ایران تایید صلاحیت شده اند.

سید ابراهیم رئیسی

میدل ایست مانیتور با زدن برچسب «تندور» به منتقدان وضع فعلی نوشته: به نظر می رسد رئیسی کاندیدای اصلی تندروهاست که روحانی را در انتخابات پیش رو به چالش خواهد کشید.

رئیسی، که خود یک حقوق دان است، وضعیت اقتصادی در دولت روحانی را مورد انتقاد قرار داده است.

تصویری به عنوان قهرمان مردم کم درآمد از ابراهیم رئیسی در ایران تشکیل شده که برای نجات وضعیت اقتصادی و به ویژه کمک به اقشار ضعیف به صحنه آمده است.

رئیسی وعده داده که ارزش های انقلاب اسلامی را بار دیگر احیا کند و اصولگرایان در ابعادی گسترده از وی حمایت می کنند.

محمد باقر قالیباف

قالیباف از سال ۲۰۰۵ شهردار تهران بوده و به عنوان شخصیتی عملگرا شناخته می شود. وی از منتقدان سرسخت سیاست های اقتصادی دولت روحانی است.

محمد باقر قالیباف وعده داده که درآمد ایران را به بیش از دو برابر برساند و با ایجاد پنج میلیون شغل با بیکاری مقابله کند.

حسن روحانی

روحانی در سال ۲۰۱۳ پیروزی شکننده ای را در انتخابات به دست آورد. وعده های وی عبارت از ارتباط با غرب و ایجاد آزادی های اجتماعی بوده است.

روحانی که ۶۸ سال دارد در سال ۲۰۱۵ توافق هسته ای با غربی ها را انجام داد اما منتقدان وی می گویند این توافق در احیای اقتصاد ایران شکست خورده و سودی به حال مردم نداشته است.

جهانگیری هم بیشتر برای حمایت از روحانی کاندیدا شد و یکی از علل حضور وی احتمال رد صلاحیت روحانی توسط شورای نگهبان بود تا درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، اصلاح طلبان بدون کاندیدا نمانند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا