جریان شناسی یک هفته تبلیغات شورای شهر و روستا در فریدونکنار؛

از «رقص و آواز» تا «فضای مجازی بدون نگهبان» در فریدونکنار

بصیرنیوز، بالاخره زمان قانونی تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فریدونکنار به پایان رسید و شور و حال انتخاباتی برای یک روز حداقل در ظاهر فروکش کرد.

با گشت و گذاری ساده در سطح شهر می توان تبلیغات بسیار گسترده کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر  را مشاهده کرد، این امر در مناطق مرکزی شهر بیشتر بوده و از تراکم بالایی برخوردار است به نحوی که بعضی از ستادهای این نامزدها در فاصله چند قدمی از یکدیگر قرار دارد.

بسیاری از این نامزدها تمایل به حضور و انجام تبلیغات میدانی داشتند چون به نظر می رسد این روش بهتر می تواند آنها را در دید شهروندان قرار دهد، همچنین هر کدام از این نامزدها تلاش کرده‌‌اند تا با یک شعار محوری و اساسی تمامی رئوس برنامه های خود را در دل این شعار جا داده و رای مردم را به سمت خود جلب کنند.

حضور در مساجد و سخنرانی در بین نماز گزاران از دیگر تلاش‌های نامزدها جهت جلب نظر افراد متدین و دیندار بوده است، با توجه به اینکه مساجد مهم‌ترین مرکز هم اندیشی و اجتماع مردم در سطح شهرستان محسوب می شود نامزدها تلاش کردند تا این فرصت طلایی را از دست نداده و خود را به این اجتماع پرشور برسانند.

نکته بسیار مهمی که نامزدهای انتخابات شوراهای شهر باید بدان توجه کرد، ارائه برنامه مشخص خدماتی برای هر منطقه خاصی از شهرستان بوده است.

شهر فریدونکنار مناطق پررای و تاثیر گذار مهمی دارد که جا دارد نامزدهای محترم با شناسایی و درک مشکلات مردم این مناطق تلاش و در راستای حل کردن آنها قدم برداشته و از دادن قول هایی که فراتر از توان آنها است خودداری کنند.

حضور در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز از دیگر عرصه های معرفی نامزدها بوده است، این نامزدها سعی می‌کنند تا با جذب بیشتر افراد و اضافه نمودن اعضای بیشتر به شبکه های اجتماعی خود موج رسانه ای حمایتی ای را برای خود ایجاد کنند.

در سطح روستاهای شهرستان نیز فضای انتخاباتی به گونه‌ای متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته در حال برگزاری است، این فضا هم به مانند تبلیغات نامزدها در سطح شهر در عرصه میدانی و مجازی ادامه دارد.

استفاده از بنر و نصب داربست به صورت گسترده موجب شده تا شکل روستاها به طور کامل انتخاباتی شده و هر چقدر به زمان انتخابات نزدیکتر شده بودیم این تبلیغات در حال افزایش بود، این درحالی است که به طور معمول در سطح روستاها شناخت کافی افراد از یکدیگر وجود دارد و شاید احتیاج چندانی به این نوع حرکات نباشد.

استفاده از فضای مجازی و ایجاد کانال ها و گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی موجب شده است تا نامزدهای محترم با ژست های مختلف سعی در جلب نظر رای دهندگان به خود را داشته باشند.

در هر صورت زمان تبلیغات انتخاباتی به پایان رسید همه منتظر روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برای شرکت در انتخابات هستند که امیدواریم نتیجه آن سربلندی شهر و کشورمان باشد.

رضا سیفایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا