افتخاری: جپاروف نیاید به فیفا شکایت می‌کنیم

رضا افتخاری در خصوص جلسه امروز با مهدی تاج، گفت: جلسه خوبی بود و در آن نمایندگان دستگاه‌های مختلف نیز حضور داشتند. تصمیمات خوبی در این جلسه برای پیشگیری از اتفاقات گذشته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گرفته شد؛ اتفاقاتی که به ضرر باشگاه‌ها و فوتبال کشور تمام شد. اطلاع رسانی کردیم و در این خصوص نیز بیانیه دادیم که اشیای ممنوعه را به ورزشگاه نیاورند و از انداختن لیزر در صورت بازیکنان حریف خودداری کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه به این موارد توجه نشد و باشگاه استقلال در این زمینه ۵۴ هزار دلار جریمه شد. اگر این مبلغ را پرداخت هم نمی‌کردیم، مطمئناً با محرومیت مواجه می‌شدیم و چاره‌ای جز پرداخت آن نداشتیم. این مبلغ در شرایط فعلی که باشگاه‌ها مشکل مالی دارند، پول کمی نیست و خیلی به ما آسیب می‌رساند.

افتخاری با تقدیر از تماشاگران استقلال، عنوان کرد: واقعاً از تماشاگران ممنون هستیم. روز به روز شرایط استادیوم‌ها بهتر می‌شود و استقبال بهتری نیز صورت می‌گیرد. تماشاگران نکات لازم را رعایت می‌کنند و امیدوارم آن معدود تماشاگران نیز با تذکر درست شوند و ما شاهد این موارد نباشیم. AFC خیلی به ما ارفاق کرده چرا که چندین بار ما را تهدید کردند و در آخرین نامه‌ای دریافتی نیز به ما گفتند اگر این موارد تکرار شود بازی آینده استقلال باید بدون تماشاگر برگزار شود.

وی تاکید کرد: این تهدید در صورت اتفاق قطعا بی بر و برگردد اجرا می‌شود و تذکر کتبی به ما دادند. با شرایط که پیش آمده انتظار داریم تماشاگران نکات را رعایت و کمک کنند که باشگاه‌ها به خواسته‌های خود برسند. هواداران ما بدانند ما هر بردی داریم مدیون حمایت آنها هستیم و اگر این تماشاگر از ما گرفته شود به نفع رقبای ما بوده است. این مسئله برای فوتبال و هواداران ما اصلاً خوب نیست.

افتخاری با تاکید بر نیاز حضور هواداران در دیار فردا (دوشنبه) استقلال مقابل العین، عنوان کرد: نیاز داریم در بازی فردا ورزشگاه پر و تیم ما حمایت شود، چرا که مسابقه‌ای بسیار حساسی برای ما است. امیدوارم با برد شیرین در دیدار برگشت نیز نتیجه خوبی به دست بیاورند.

وی در خصوص برگزاری دیدار بدون تماشاگر پرسپولیس و لخویا قطر گفت: این مسئله خیلی بد است و مطمئنم که مسئولان باشگاه پرسپولیس از این موضوع ناراحت هستند. خلا تماشاگران پرسپولیس باید با همت و غیرت بازیکنان این تیم جبران شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص تذکرات منصوریان به تماشاگران تصریح کرد: مسلما اگر این تذکرات صورت نگرفته بود، جرایم و تخلفات بیشتر می‌شد و ما خسارت سنگینی می‌خوردیم. خیلی این اطلاع رسانی‌ها کمک کرد و ما ممنون آنها نیز هستیم. از هواداران می‌خواهم مراقب سایر تماشاگران باشند که روی ناآگاهی رفتاری نداشته باشد و آن فرد خاطی را به نیروی انتظامی معرفی کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هواداران پرسپولیس به دلیل رفتار هواداران استقلال محروم شدند، گفت: این کری است که بین خود هواداران وجود دارد و واقعیت این نیست. این مطالب در صفحات مجازی است و واقعیت این است که ما در روزی که با تیم السد بازی داشتیم پرسپولیسی‌های زیادی به ورزشگاه آمدند و ما را تشویق کردند و همانطور روز دیدار پرسپولیس نیز استقلالی‌ها آنها را حمایت کردند.

افتخاری یادآور شد: در حال حاضر فقط بحث ایران است و اگر دقت داشته باشید می‌بینید هواداران ما نام ایران را در پلاکاردهای خود نمایش می‌دادند. هیچ فرقی بین استقلال تهران، پرسپولیس و استقلال خوزستان وجود ندارد و هر سه تیم‌ها از نمایندگان فوتبال ما هستند. همه باید حمایت کنند و من خودم دیدار ذوب‌آهن در قطر را رفتم و تماشا کردم و در کنار مدیران باشگاه ذوب‌آهن حاضر شدم.

وی در خصوص بلیت فروشی دیدار فردا مقابل العین و مبلغ آن گفت: از چند روز پیش تاکید کردیم بلیت‌ها را از شعب یکی از بانک‌ها خریداری کنند. کسانی که دسترسی ندارند یا در برخی شهرستان‌ها بودند مستقیما می‌توانند از گیشه‌های ورزشگاه آزادی خریداری کنند. قیمت‌ها را قبلا اعلام کردیم و زیاد بالا نیست. بلیت‌ها هزار تومانی نیست، اما به گونه‌ای است که همه بتوانند در ورزشگاه حاضر شوند.

مدیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر مخالفت شورای تامین با ارزان شدن بلیت‌ها گفت: شورای تامین با هزار تومانی شدن بلیت این دیدار مخالفت کردند. وقتی ورزشگاه پر شود ممکن حوادث دیگری را به دنبال داشته باشد و آن دیگر جبران ناپذیر است. ورزشگاه یک ظرفیتی دارد و خارج از ظرفیت ممکن است تحمل فشار را نداشته باشد و خدایی نکرده اتفاقی بیفتد که نشود جواب خانواده‌ آنها را داد. نیروی انتظامی کنترل می‌کند که هر موقع ورزشگاه پر شود درهای ورزشگاه را ببندد و تماشاگران به خانه راهنمایی می‌کنند.

افتخاری در خصوص وضعیت جپاروف گفت: نامه‌ای به فدراسیون زدیم که او بازیکن ما است و به ما تعهد دارد. قرارداد سه جانیه نیز با باشگاه سپاهان و خود جپاروف داریم که در پیش فصل بدون قید و شرط به استقلال بازگردد. این بازیکن برنگشته و ما نامه‌ای به فدراسیون زدیم که این بازیکن حق امضای قرارداد با هیچ باشگاهی را ندارد، چرا که با ما قرارداد یک ساله و نیمه دارد و پول دریافت کرده است. یک نامه نیز به جپاروف و وکیل او زدیم تا سریعا مراجعه کند و اگر مراجعه نکرد از طریق فیفا اقدام کنیم. جپاروف وقتی در اصفهان حاضر می‌شود یک نفر به او می‌گوید می‌تواند قرارداد او را باطل کند و آن نفر در فدراسیون همه زورهای خود را هم می‌زند و نمی‌تواند. دلیل آن نیز مدارک مستند ما بوده است و حالا که خیالشان راحت شده است شاید این روزها بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا