اختصاصی بصیرنیوز/

عدم وحدت بزرگترین مشکل جهان اسلام برای دفاع از قدس شریف

بصیر، امروزه با گذشت حدود ۷۰ سال از اشغال سرزمین‌های اسلامی توسط دولت متجاوز و نامشروع اسرائیل، متاسفانه هنوز کشورهای اسلامی نتوانستند سیاست واحدی در برابر این رژیم اشغالگر اتخاذ کنند.
با توجه به تجربه تاریخی شکل گرفته در طول تمامی این سال‌ها می‌توان به این نکته پی برد که هر چقدر از زمان اشغال سرزمین فلسطین می‌گذرد وحدت و انسجام کشورهای مسلمان برای آزادسازی قدس شریف کمتر شده و عملا شاهدیم که بسیاری از این کشورهای مسلمان با تغییر سیاست خود در مقابل این رژیم عملا سیاست تقابل با این رژیم به کناری نهاده شده و سیاست تعامل و گسترش همکاری‌ها با این رژیم جایگزین آن گشته است.
این امر نه تنها در بین کشورهای مسلمان که در بین گروه‌های فلسطینی نیز به وفور مشاهده می‌شود و انها هم به جای انتخاب راه اصلی و درست برای احقاق حق خود برای باز پس‌گیری سرزمین‌های اشغال شده عملا سیاست عقب‌نشینی و تعامل با رژیم اسرائیل را در پیش گرفته‌اند.
متاسفانه سازمان کشورهای اسلامی به عنوان بزرگترین سازمان در میان کشورهای اسلامی هم در ایجاد وحدت رویه بین کشورهای اسلامی در مبارزه با رژیم اسرائیل موفق نبوده و نتوانسته است طرحی عملی برای آزادسازی قدس شریف فراهم کند.
ظهور گروه‌های تروریستی در مناطق مسلمان نشین در منطقه خاورمیانه نیز این تفرقه و عدم وحدت در بین کشورهای مسلمان را عمیق‌تر کرده و آنها متاسفانه در حال حاضر مبارزه با این گروه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از مسئله فلسطین غفلت شده است.
این گروه‌های تروریستی و تکفیری عملا مبارزه با کشورهای مسلمان را در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های خود دارند و همکاری با رژیم اسرائیل و عدم مبارزه با این رژیم، علیرغم شعارهای وحدت آفرین آن‌ها خود موجب حیرت و شگفتی فراوان مردم مسلمان منطقه را فراهم کرده است.
اما در مقابل شاهد حمایت یکپارچه تمامی کشورهای غربی از رژیم اسرائیل هستیم، حمایت از رژیم اسرائیل برای بسیاری از کشورهای غربی به عنوان سندی ملی و غیر قابل خدشه درآمده که تمامی گروه‌های سیاسی با مشرب‌های مختلف فکری آن را پذیرفته‌اند و اگر روزی این گروه‌ها قدرت سیاسی را در کشور خود در دست بگیرند سیاست های حمایتی خود را برای رژیم اسرائیل پیاده می‌کنند.
این حمایت‌ها نه تنها جنبه سیاسی پیدا کرده بلکه فراتر از آن هم رفته و در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و فن‌آوری هم گسترش پیدا کرده است. تجهیز این کشور به انواع تسلیحات پیشرفته نظامی، کمک‌های چند میلیارد دلاری سالانه، وتو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و غیره از موارد بسیار مهم حمایت کشورهای غربی از این رژیم است.
مطمئنا روز جهانی قدس فرصت بسیار مناسبی را فراهم کرده است تا مجددا این وحدت در میان کشورهای اسلامی و امت مسلمان به وجود آید. با این وحدت است که می‌توان زمینه آزادسازی قدس شریف را از چنگال رژیم متجاوز صهیونیستی فراهم کرد.
این روز بار دیگر ثابت کرد که می توان در مقابل این رژیم زورگو و مستکبر ایستاد و اگر دغدغه آزادسازی قدس شریف در میان تمامی کشورهای مسلمان و گروه‌های فلسطینی ایجاد گردد زمینه آزادسازی آن هم هر چه زودتر فراهم می‌شود.
امام خمینی با تیزبینی و دقت نظر خود در انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان این نکته را به کشورهای مسلمان یادآوری کرد که این کشورها باید تمامی مشکلات ریز و درشت خود را به کناری نهاده و با وحدت و همدلی تمامی تلاش خود را برای آزادسازی قدس شریف به کار گیرند.

 

رضاسیفایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا