رتبه سوم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در تولید مقاله‌های برتر

پایگاه استنادی ISI هر دو ماه یك بار بر حسب میزان استنادهایی كه مقالات در سطح بین‌المللی دریافت كرده‌اند به معرفی مقالات یک درصد برتر می‌پردازد.

هر چند به طور متوسط مقالاتی كه در مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی وب آو ساینس (ISI) منتشر می‌شود از اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر مقالات علمی دنیا استناد بالاتری دریافت می‌كند، اما تمامی مقالاتی كه در مجلات ISI منتشر می‌شود به یک نسبت استناد دریافت نمی‌كنند.

در حال حاضر یكی از شاخص‌های مهم در نظام‌های رتبه بندی ملی و بین‌المللی شاخص استناد است. استنادها به معنی میزان استفاده از آثار علمی هستند. هر چقدر استنادهای یک مقاله بیشتر باشد این بدان مفهوم است كه آن مقاله بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

پایگاه استنادی ISI در یک تقسیم بندی علوم را به ۲۲ رشته موضوعی كلی تقسیم، سپس مقالات هر رشته در ۱۰ سال اخیر را بر حسب سال‌های مختلف تفكیک می‌كند. در هر رشته و سال مقالات بر حسب تعداد استنادهای دریافتی رتبه بندی می‌شود. در گام بعدی یک درصد از مقالات بر حسب تعداد استنادهای دریافتی مرتب سازی شده و انتخاب می‌شود.

از این رو در جدیدترین گزارش پایگاه استنادی ISI در بین دانشگاه‌های صنعتی كشور، دانشگاه صنعتی اصفهان، شریف و نوشیروانی بابل بیش از سایر دانشگاه‌های صنعتی كشور مقاله برتر تولید كرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا