شنا کردن در دریای مازندران طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است

محمدباقر سلطانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‌یابی هواشناسی ‏و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، از عصر روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه در نتیجه وزش بادهای ‏غربی و شمال غربی در فراساحل شاهد افزایش تدریجی موج خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از صبح چهارشنبه نیز دریا ‏به تدریج مواج خواهد شد، افزود: اوج فعالیت سامانه نیز ظهر و بعدازظهر چهارشنبه است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران بیان کرد: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان تا ۱۲ و در نزدیک ساحل تا ۸۰ متر بر ثانیه ‏با جهت غالب غربی و شمال غربی پیش‎بینی می‎شود‎.‎

سلطانی یادآور شد: بیشینه ارتفاع موج در فراساحل استان ۵٫۲ و در نزدیک ساحل تا ۰٫۲ متر در زمان اوج فعالیت سامانه ‏‏(بعدازظهر چهارشنبه) برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه ما به گردشگران و علاقه‌مندان به شنا این است که از عصر چهارشنبه تا پایان هفته جاری از شنا در دریا خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران در پایان با اعلام اینکه مسؤولان و ‏دیگر فعالان دریای خزر نیز آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: همچنین مدیران و مجریان طرح‏‌های ‏دریا علاوه بر افزایش تعداد ناجیان و برافراشتن پرچم‌‏های شنا ممنوع، کاملاً آماده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا