ماجرای جالب چهره شدن خرید خبرساز استقلال +جدول

داریوش شجاعیان با سرو صدای زیاد از گسترش فولاد تبریز راهی استقلال شد تا آبی ها پس از مدتها انتظار هافبکی تهاجمی را با خصوصیات یک طراح تمام عیار جذب کنند.

اما این هافبک تکنیکی ۲۵ ساله در کارنامه  دو ساله لیگ برتری خود، چه عملکردی را به ثبت رسانده  که آبی ها حاضر شدند در جدال با رقیب سنتی خود پرسپولیس- برای جذب این بازیکن-  به هر قیمتی شده، برنده از میدان بیرون بیایند؟

* استارت از لیگ دسته دوم!

این هافبک باهوش بعد از اینکه برای تیم بهمن شیراز در لیگ های دسته سوم و دوم فوتبال کشور توپ زد این شانس را پیدا کرد تا با نظر فراز کمالوند سر از گسترش تبریز در بیاورد.

در واقع انجام دیدار تدارکاتی گسترش با تیم دسته دومی بهمن عاملی شد برای تغییر زندگی ورزشی داریوش. پس از آن بود که این بازیکن خوش تکنیک در لیگ پانزدهم یکی از بهترین هافبک های لیگ برتر لقب گرفت.

زدن ۵ گل و ارسال ۳ پاس گل وقتی با گرفتن یک پنالتی از مدافعان پدیده در هفته یازدهم مسابقات توام شد؛ جایگاه این بازیکن را در جدول برترین بازیکنان فصل، به جمع ۱۰ بازیکن برتر ارتقا داد.

داریوش در فروردین ماه سال گذشته پس از  درخشش در اولین فصل لیگ برتری شدنش نظر کارلوس کی روش را نیز جلب کرد تا در دقایقی از دیدار برابر هند، شانس بازی پیدا کند.

* ۵ هزار دقیقه بازی لیگ برتری برای رسیدن به استقلال

به گزارش مشرق، هافبکی که آبی ها امیدوارند یک جباری دیگر برایشان باشد طی دو فصل حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران موفق شده به یک رکورد جالب دست پیدا کند. این بازیکن میانه میدان با تیم فوتبال گسترش در لیگ پانزدهم ۲۹ بازی از ۳۰ دیدار فصل را وارد میدان شد در شرایطی که فقط در ایستگاه بیست و چهارم رقابت‌ها بازی برابر ذوب آهن را از دست داد. داریوش که در دقیقه ۲۶ دیدار با نفت کارت زرد گرفته بود نه به خاطر مصدومیت که به دلیل محرومیت نبرد با ذوبی ها را از دست داد. این تازه وارد به لیگ برتر اولین بار در هفته دوم مسابقات دروازه تراکتورسازان را باز کرد تا خیلی زود طعم گلزنی در لیگ برتر ایران را بچشد.

داریوش در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران دومین تجربه اش برای بازی در لیگ برتر را با انجام ۲۹ بازی دیگر پشت سر گذاشت آن هم در شرایطی که هر ۲۹ دیدار یاد شده را به عنوان بازیکن اصلی تیمش آغاز کرد.

شجاعیان اگر چه که بر خلاف فصل اول حضورش در گسترش ۵ گل به ثمر نرساند اما با ارسال ۵ پاس گل برای هم تیمی هایش نشان داد که در بازی سازی و طراحی حملات  به مراتب پیشرفت بیشتری داشته است.

خرید جدید آبی ها، در لیگ شانزدهم تنها یک مرتبه و آن هم در دیدار برابر ماشین سازی (هفته هفدهم)غایب بود و در مقابل ۲۴۳۱ دقیقه دیگر پیراهن گسترش را پوشید تا به رکورد ۴۸۹۹ دقیقه بازی در دو فصل دست پیدا کند.

* داستان ۷ گل جالب

به گزارش مشرق، تازه وارد استقلال طی دو فصل حضورش در لیگ برتر ۷ مرتبه گلزنی کرده است و ۸ پاس گل داده تا آبی ها امیدوار باشند این روند در تیم  مدعی منصوریان، روندی به مراتب صعودی تر داشته باشد.

شجاعیان اولین بار درهفته دوم رقابتهای لیگ پانزدهم این شانس را پیدا کرد که با گل زده به حامد لک نام خود را به عنوان گلزنی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران مطرح کند.

داستان گلزنی های داریوش از یک منظر جالب توجه است؛ به واقع این بازیکن تمام گلهایی که به ثمر رسانده به صورت پیوسته وارد دروازه رقبای گسترش تبریز شده اند.

داریوش بعد از اینکه در هفته دوم لیگ ۱۵ به تراکتورسازی تونی اولیویرا گل زد یک هفته بعد در ایستگاه سوم مسابقات دروازه صبا و حامد لک را باز کرد. پس از آن بلافاصله در هفته چهارم به سیاه جامگان یک گل سه امتیازی زد تا در سه هفته پی در پی گلزنی کرده باشد.

این بازکن دو بار دیگر هم در هفته های ۲۸ و ۲۹ به صورت پی در پی برابر دو بزرگ لیگ یعنی سپاهان و پرسپولیس گلزنی کرد تا نشان دهد وقتی موتورش برای گل زدن روشن می شود به رویاندن یک گل اکتفا نخواهد کرد.

نکته قابل توجه اینکه در فصل اخیر لیگ برتر نیز این نکته تکرار شد. یعنی خرید تکنیکی آبی ها موفق شد دو گل فصلش را در دو بازی پشت سر هم وارد دروازه فولاد خوزستان(هفته ۲۲) و پدیده خراسان(هفته ۲۳) نماید.

شجاعیان در دو فصل لیگ برتری شدنش، طی  ۴۸ دیدار موفق شد ۸ پاس گل برابر  سپاهان، ملوان ، راه آهن(لیگ ۱۵) و ذوب آهن، پدیده، نفت، سایپا و فولاد (لیگ ۱۶) برای هم تیمی هایش ارسال نماید.

حال باید دید بازیکنی که طی تنها دو فصل از لیگ تلاش با پیراهن گسترش فولاد به قیمت خود را به  بیش از ۲ میلیارد تومان رسانده است در استقلال منصوریان چه عملکردی از خود بر جای خواهد گذاشت؟ بازیکنی که دو ساله ره صد ساله را طی کرد تا بعد از بازی در لیگ دسته دوم کشور امیدوار باشد به مستطیل سبز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم برسد.

جدول عملکرد داریوش شجاعیان خرید جدید استقلال در ادوار لیگ برتر

تیم

لیگ برتر

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

تعداد پاس گل

گل زده

گسترش فولاد

۹۵-۹۴

۲۹

۲۸

۲۴۶۸

۳

۵

گسترش فولاد

۹۶-۹۵

۲۹

۲۹

کد مطلب: ۳۰۰۰۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا