دشمنان در آرزوی قدرت نظامی ایران/ دوستان در فکر تضعیف توان موشکی نباشند

در روزهای گذشته یکی از مهم‌ترین عملیات‌های نظامی ایران پس از جنگ تحمیلی در سوریه به وقوع پیوست.

در این عملیات نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حملات تروریستی تهران ۶ فروند موشک را به خاک سوریه در شهر دیر الزور شلیک کرد.

آنچه که در مورد این حمله باید گفت این است که این حملات در نوع خود بی‌سابقه بوده و نشان از عزم جدی ایران در تامین امنیت خود و انتقام‌گیری و حسابرسی از تروریست‌ها دارد.

این حمله نشان داد که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو تمام شده است و تمامی گروه‌ها و کشورهایی که قصد ضربه زدن به کشور را دارند تاوان اقدامات خود را باید بپردازند.

همچنین این حمله یادآور این تهدید مقام معظم رهبری است که اگر دشمنان به خاک کشور عزیز ما حمله کنند اگر چه شروع کننده آن‌ها هستند اما عرصه نبرد و پایان دادن و شدت دفاع از سوی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود و کشور ماست که تعیین کننده نهایی نبرد است.

تا پیش از این کشورهای روسیه، آمریکا و فرانسه نیز مواضع گروه‌های تروریستی را هدف قرار داده بودند و کشور ما نیز با انجام چنین عملیاتی هم خود را در ردیف این کشورها قرار داده و هم توان سیاسی و نظامی خود را در منطقه به رخ حریفان و رقبای منطقه‌ای کشیده است.

این حمله هشدار جدی به یاوه‌گویی‌های وزیر امور خارجه عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور بوده است که اعلام کردند خاک جمهوری اسلامی ایران را ناامن خواهند کرد و تلاش می‌کنند درگیری‌های منطقه‌ای را به داخل خاک ایران بکشانند.

نهادهای نظامی و امنیتی کشور پس از انجام حملات تروریستی تهران با منهدم نمودن بسیاری از این گروه‌های تروریستی در جنوب و جنوب غربی کشور پاسخ دندان‌شکنی به اقدامات حامیان این گروهک‌ها در داخل دادند و عملیات موشکی در دیرالزور سوریه نشان داد که عملا ایران توان انجام عملیات در فراتر از مرزهای خود را نیز دارد و اگر لازم باشد این کار را هم خواهد کرد و حامیان این تروریست‌ها را در آن سوی آب‌های خود مجازات می‌کند.

همچنین این حملات نکات بسیار مهمی برای احزاب و گروه‌ها و سیاسیون در داخل نظام داشت، برخی از سیاسیون  باید بدانند که توان موشکی کشور با هیچ چیزی دیگری قابل معاوضه نیست و نباید آن را به خاطر بازی‌های سیاسی تضعیف کرد.

توان موشکی کشور که مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های افراد پاکی همچون شهید طهرانی مقدم است که در نهایت جان خود را در این راه از دست داد و به فیض شهادت رسید چیز کوچکی نیست.

قابلیت موشکی ایران در حدی است که بسیاری از کشورهای جهان آرزوی داشتن چنین توانایی‌هایی را دارند و با صرف هزینه‌های گزاف و خرید‌های متنوع تلاش می‌کنند تا خود را در سطح دنیا در این زمینه مطرح و صاحب رتبه و توانایی نشان دهند؛حال اینکه کشور ما با داشتن نیروهای متعهد و متخصص و بدون کمک خارجی و تنها به اتکای توان داخلی خود موفق شد تا صنایع موشکی خود را متنوع و گسترده نماید و روی پای خود بایستد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا