مراسم تنفیذحکم ریاست جمهوری تشریفات نیست، تشریعات است/ نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه شوخی ندارد

سیدعلی ادیانی در جلسه شورای اداری قائم‌شهر که در سالن اجتماعات فرمانداری قائم‌شهر برگزار شد، با بیان اینکه غرش مردانه و شجاعانه سپاه پاسداران بسیار جای غرور و خوشحالی دارد، اظهار کرد: با این کارر سپاه، بیشتر به این نکته حکیمانه امام راحل پی می‌بریم که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

وی افزود: داعش در منطقه به حساب نمی‌آید و یکی از جوجه‌تیغی‌های نظام سلطه علیه نظام ناب محمدی است و این حمله سپاه پیامی داشت که کمترین نتیجه آن منگی و گیجی عناصر استبداد در منطقه و جهان است و یقیناً آنها فهمیدند که نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطهه شوخی ندارد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حکم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: نیروهای انقلابی با هر نگاه سیاسی باید به مقوله تنفیذ حکم ریاست جمهوری دقت کنند.

ادیانی با بیان اینکه اگر تنفیذ حکم، اتفاق نیفتد در نظام فکری شیعه، من و همه کسانی که در دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند، مشروعیت نداریم، اظهار کرد: اگر مشروعیت نظام و مشروعیت ولایت بر سه قوه و مجموعه قوا نباشد، رأی و اظهارنظری که ما در مجلس می‌دهیم باطل بوده و دولت و مجلس طاغوتی می‌شوند.

وی ادامه داد: تألیف و تنفیذ رأی ملت از الزامات ریاست جمهوری است و در واقع مراسم تنفیذ تشریفات نبوده بلکه تشریعات است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده‌ای برداشت حقوقی‌شان این است که مراسم تنفیذ تشریفات است ولی اندیشه امام و نظام سیاسی اسلام و رویه امام و رهبری این نیست و رئیس‌جمهور برای بایدها و نبایدهای بعدی و اعمال قوای مجریه نیاز به دو عامل مقبولیت و مشروعیت دارد و رأی ملت باید به تصویب اعتبارنامه تنفیذ شود.

ادیانی در پایان از اتمام پروژه گازرسانی و انتقال از طریق خط دامغان به نکا تا قبل از زمستان ۹۶ خبر داد و افزود: با اتمام این پروژه، می‌توانیم از گاز پایه برای تغذیه خطوط گازی و مصارف استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا