ولایت‌فقیه مبنای اصلی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است/ اسرائیل در جوامع جهانی محبوبیتی ندارد

همزمان با سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فضیلت روزهای پایانی ماه‌مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که خداوند برای خودسازی برای‌مان فراهم کرد، همان‌طور که عالم و فقیه شهرمان مرحوم فاضل فرمودند ماه رمضان تعمیرگاه روح آسیب‌دیده ماست بنابراین باید نهایت استفاده را از فضلیت واپسین روزهای ماه مبارک رمضان ببریم.

وی افزود: امیدوراریم حال که ماه رمضان رو به اتمام است، با سالم‌سازی خود در این تعمیرگاه الهی نواقص وجودی‌مان را رفع کرده و دستاوردهای آن را در خود حفظ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با گرامی‌داشت روز جهانی قدس  ادامه داد: روز قدس روزی باعظمت و بزرگ است که امام خمینی(ره) با زمان‌سنجی و درک بالای خود از شرایط جهان اسلام آن را نامگذاری کردند، این نامگذاری در شرایطی که اعراب دیگر امکان مبارزه با اسرائیل را نداشتند، توان نظامی‌شان ضعیف شد و خواستار مذاکره با این رژیم اشغالی بودند درایت و ایمان بالای امام بزرگوار را نشان داد.

این مسئول تصریح کرد: تنها یک سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته بود که امام‌خمینی(ره) با اقتدار می‌گویند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و روز قدس را جهانی کردند، بیان جمله‌ای چنین با اقتدار از استراتژی‌های امام راحل(ره) برای اشاعه فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان بود، اگر همان‌گونه که حزب‌الله در جنگی ۳۳ روزه جانانه در برابر این جنایتکار ایستادگی کرد دیگر کشورهای اسلامی نیز به تبعیت از انقلاب اسلامی در این مسیر ثابت قدم بودند حال اسرائیلی وجود نداشت، اما برخی از کشورها متاسفانه از مسیر خود خارج شدند.

شکریان اسرائیل را رژیمی منفور برشمرد و گفت: اثر کلام امام‌خمینی(ره) که اسرائیل را غده‌ای سرطانی دانست تا بدین جا رسید که این رژیم خودبزرگ‌بین  مجبور به دیوارکشی شد و میان کشورها منفور و منزوی است و تنها حکومت و کشورهای فاسد دنیا با آنان هم‌پیمان هستند.

وی افزود: مردم بدانند اینکه با زبان روزه در این روز شعار مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهند در جهان تاثیر خواهد گذاشت، حضور همراه با ایمان مردم در این سال‌ها موجب شده است که اسرائیل در جوامع جهانی محبوبیتی ندارد، همان‌طور که مقام معظم رهبری با اقتدار  و درایت  فرمودند  ۲۵ سال آینده اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند و ان‌شالله ما شاهد نابودی این رژیم جنایتکار خواهیم بود.

این استاد حوزه با اشاره به سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم‌ رهبری از حسنات این انقلاب تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بود، در سال ۱۳۶۰ بنیانگذار انقلاب با هدف سازماندهی تبلیغات دینی و تببین معارف علوی، ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی اول تیر را روز تبلیغ‌و اطلاع‌رسانی نام‌گذاری کردند که این امر تاثیر به‌سزایی در گسترش فرهنگ اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: اگر عملکرد این سازمان را از ابتدای تاسیس مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که همواره در عرصه‌ها و شرایط حساس تاریخی کشور حضوری فعال داشته‌اند همچون هشت سال دفاع مقدس که بیشترین روحانی به جبهه‌های جنگ اعزام شدند و بیشترین شهدای روحانی نیز از روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اشاعه تفکر انقلابی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: این سازمان از همان ابتدای تاسیس به عنوانی نهادی مردمی دایر شد و همواره مردم در کنار سازمان به صورت داوطلبانه در پشت سنگرهای جبهه و تشکیل گروه‌هایی چون تواشیح و مداحان  فعالیت می‌کنند بنابراین بر سازمان واجب است بر آحاد مردم ارج نهد و برای تعالی و رشد آنان گام بردارد، از مهم‌ترین وظایف سازمان در قبال مردم اشاعه فرهنگ و تفکر انقلابی است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی موظف است باتوجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبری تفکر انقلابی را گسترش دهد، یکی از راه‌های اشاعه تفکر و روحیه انقلابی این است که مساجد را توانمند سازیم، امام خمینی(ره) فرمودند “تراز انقلاب اسلامی مسجد است”، مساجد باید جلوه‌های انقلاب اسلامی را به مردم نشان دهند.

شکریان با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل سیاسی در مساجد خاطرنشان کرد: عده‌ای این روزها می‌گویند دین از سیاست جداست و نباید این دو را در کنار هم قرار دهیم اما یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی این است که روشن سازیم دیانت ما عین سیاست ماست، دین و سیاست جدایی‌ناپذیرند، این اهمیت همواره با پرداختن به مباحثی چون شیعه‌انگلیسی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد از این‌رو سازمان تبلیغات اسلامی نیز معتقد است جلسات مذهبی فرصتی‌برای هدایت سیاسی جامعه فراهم می‌آورد که با تربیت مبلغان آگاه باید نهایت استفاده از این فرصت‌ها را ببریم.

این کارشناس مذهبی افزود: ظرفیتی که سازمان تبلیغات اسلامی در آگاهی‌بخشی جامعه دارد و هیچ سازمانی ندارد، ما معتقدیم همه اعضا خود یک تریبونی دارند و باید از ان در جهت افزایش ایمان مردم استفاده کنند، اینکه چقدر از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود باید مورد واکاوی قرار بگیرد، بنده خود به عدم استفاده‌ از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی نقد دارم.

شکریان ولایت‌مداری را مبنای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهار کرد: از روز تاسیس این سازمان امام‌خمینی(ره) آن را به ولایت فقیه متصل کرد و این پیوند هیچ‌گاه گسسته  نخواهد شد، ولایت‌فقیه مبنای اصلی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است و خود را به هیچ جناح، حزب و دولتی وابسته نمی‌داند.

وی ادامه داد: این سازمان مردم‌نهاد با تکیه بر ولایت‌فقیه و نیروهای مردمی تعبیر و نمادی کامل از آتش به اختیار است، هرکس در هرجای این سازمان خود را مسئول می‌داند و با روحیه مطالبه‌گری و انقلابی در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت خواهد کرد.

این محقق حوزوی با تاکید بر مطالبه‌گری مردم از مسئولان گفت: مردم باید آرمان‌های انقلاب را از مردم مطالبه کنند، همان‌طور که در مسئله سند ۲۰۳۰ ورود پیدا کردند و همه خود آتش به اختیار شدند.

وی افزود: در سال گذشته سازمان تبلیغات اسلامی اموری را مورد توجه خویش قرار داد که خوشبختانه در تحقق ان موفق بوده است، ما در نظر داشتیم در ماه رمضان هیچ مسجدی بدون حضور روحانی و مبلغ نباشد که به توفیق الهی این امر با افزایش تعداد مبلغان از سال‌های گذشته صورت پذیرفت و همچنین برای هر روستایی که بالای ۳۰ خانوار داشت مبلغ ارسال کردیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران تصریح کرد: اولویت ما افزایش مبلغان مذهبی در روستاها است اما مشکلات مالی مانع از اجرای کامل این امر می‌شود، اگر دولت از سازمان تبلیغات اسلامی حمایت کند توان فعالیت سازمان نیز گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: حمایت دولت از فعالیت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی برای خود دولت منفعت دارد، زیرا آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت  چه بسا با حضور مبلغان مذهبی کارهای عمرانی و جهادی بسیاری انجام پذیرد.

شکریان توجه مسئولان به امور دینی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: مردم همواره به مسائل دینی و اعتقادی پایبند بوده و هستند، اگر مسئولان نیز این توجه را داشته باشند اعتقادات دینی و انقلابی در جامعه کم‌رنگ نخواهد شد.

وی با بیان گزارشی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف افزایش تعهد و سواد دینی روحانیون و سایر افراد برنامه‌های متعددی شامل آموزش تخصصی روحانیون مستقر در استان، دوره‌های تخصصی  سبک زندگی اسلامی و قرآنی، مهارت‌های زندگی، شبهه‌شناسی انقلاب اسلامی، گفتمان نهضت انقلاب اسلامی، مهدوتی، گفتمان دینی در مدارس، آموزش تخصصی مداحان و برگزاری کارگاه تخصصی ویژه مبلغان با موضوع‌های ازدواج آسان، همسرداری و جمعیت را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تربیت دینی و سیاسی مردم را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی دوره‌ها و کارگاه‌هایی که برای مبلغان، روحانیون و افرادی که در جایگاه خود دارای تریبون هستند را باتوجه به  مباحثی که مقام معظم رهبری از معظلات روز جامعه بیان می‌دارند مانند طلاق، اعتیاد و … تعیین می‌کند، برای مثال مسئله فرقه‌های نوظهور که در برخی استان‌ها افرادی را جذب کردند و ما سعی کردیم با برگزاری دوره‌هایی افراد را با این فرقه‌های نحله و جریان‌های تکفیری آشنا کنیم و در خصوص امر مواد مخدر نیز با دعوت از کارشناسان مواد مخدر در آگاهی‌بخشی مردم با آسیب‌های اعتیاد گام برداشتیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی اشاعه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و قرآنی است، ما قاریان و مداحان بسیاری داریم اما آیا سبک زندگی همه آن‌ها قرآنی است؟ لذا ما این دوره‌ها را فراهم کردیم تا افرادی مانند مداحان که تریبون ویزه‌ای دارند و یا مبلغان دانشگاهی خود آینه تمام‎‌نمای زندگی اسلامی و قرآنی باشند.

شکریان گفت: مقام معظم رهبری معتقدند اگر جنگی شود، نیروهای جوان بسیاری به پا می‌خیزند، همچون مراسم سالیانه اعتکاف که هرسال باشکوه‌تر و با استقبال تعداد بیشتری از جوانان برگزار می‌شود بنابراین ما باید قدر این سرمایه‌های نظام را بدانیم و با گسترش گفتمان انقلاب در مدارس و دانشگاه‌ها جوانان را هرچه بیشتر جذب کنیم.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی برای جذب جوانان از آموزش‌و‌پروش درخواست کرد که دانش‌‌آموزان را به فضای مساجد نزدیک‌تر کنند و یک روز در هفته حضور پیدا کنند، مساجد سنگری هستند که باید حفظ شوند، برگزاری دوره‌های تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه منجر به احیای مساجد خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت ورود مباحث دینی در فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی فرصتی است که باید حتما در آن وارد شویم و با آگاهی‌بخشی درست جوانان در گروه‌ها و کانال‌ها آنان را در برابر شبهات  به انقلاب و اسلام بیمه سازیم.

وی با اشاره به تولیدات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تولیدات و محصولان فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است، برای مثال در مناسبت‌هایی چون روز قدس، ۲۲بهمن در قالب برشورهایی دستاوردهای نظام را منتشر کردیم و در زمینه همسرداری و خانواده نیز تولید محتوا برای سخنرانان انجام گرفت، از دیگر محصولات می‌توان به نرم‌افزارهای اندروید مهدویت، اربعین، ماه رمضان اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: علاوه بر تولید محتوا و فعالیت‌ها فرهنگی چون طرح اوقات فراغت، طرح دریا و تبلیغ در سواحل، طرح‌های عمرانی و ساخت خانه در مناطق محروم  نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی در پایان گفت: تاکید سازمان تبلیغات اسلامی بر تربیت نیروهای متعهد و دین‌دار است، مانند دبیرستان صدرا که با رویکرد معارف جوانان را تربیت می‌کند  و اگر دولت حمایت کند در سراسر استان این مدرسه را گسترش خواهیم داد و در رشته‌های دیگر و در سطح دانشگاهی نیز ورود خواهیم کرد زیرا ما معتقدیم جوانان سرمایه نظام هستند و باید تربیت صحیح از آنان نیروهایی  مذهبی، جامع‌العلوم و متعهد برای آینده نظام بسازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا