برنامه خاص فیس‌بوک برای مقابله با تبلیغات تروریستی

به دنبال فشارهای گسترده دولت های اروپایی بر فیس بوک برای حذف سریع محتوای حاوی مطالب نفرت پراکن و حامی تروریسم از این شبکه اجتماعی، فیس بوک طرحی را در انگلیس اجرا کرده تا سازمان های محلی در این کشور بتوانند چنین محتوایی را شناسایی و در حذف آن به فیس بوک کمک کنند.

در قالب این طرح هم بودجه ای به این سازمان ها اختصاص می یابد و هم راهنمایی های لازم به آنها ارائه می شود. فیس بوک قبلا برنامه های مشابهی را با همین هدف در فرانسه و آلمان به اجرا گذاشته بود.

فیس بوک هفته قبل هم اعلام کرده بود اقدامات جدیدی را برای مقابله با تهدیدات تروریستی و تبلیغات گروه های تندرویی مانند داعش اجرا خواهد کرد تا از انتقادات فزاینده علیه خود در این زمینه بکاهد. این شرکت یک میز پشتیبانی هم برای دریافت اطلاعات مردمی در این زمینه تاسیس کرده و تبلیغاتی را نیز در این مورد پخش خواهد کرد.

شریل سندبرگ مدیر امور عملیاتی فیس بوک می گوید: جایی برای مطالب نفرت پراکن و ترویج خشونت در فیس بوک نیست و ما از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی برای حذف تبلیغات تروریستی استفاده خواهیم کرد و گروه هایی را نیز برای حذف این نوع محتوا از فیس بوک آموزش داده و به کار خواهیم گرفت. علیرغم همه این تلاش ها هنوز شبکه های اجتماعی آمریکایی به طور گسترده توسط تروریست های داعش برای انتشار مطالب نفرت پراکن به کار می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا