همکارانی با این ۵ ویژگی ارزش دوستی ندارند

برقراری ارتباط دوستاته با همکاران امری بسیار طبیعی و البته خاطرناک است. در صورتی که همکارتان برخی اخلاق‌های خاص را دارد باید از برقراری ارتباطی فراتر از همکاری با او خودداری کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از درنگ بخوانید.

۵ ویژگی همکارانی که ارزش دوستی ندارند
این که در روزهای کاری چه افرادی هر روز به عنوان همکار در کنارتان هستند بیشتر از آنچه فرکر کنید در سلامتی، خوشحالی و موفق بودن شما اهمیت دارند. دوست شدن با همکاران در محل کار ایده خوبی است، اما تا زمانی که آن‌ها افرادی باشند که به آن‌ها اعتماد داشته باشید و برایتان قابل احترام باشند. وقتی نسبت به همکارت احساس خوبی نداری مطمئنا کار کردن هم برایت سخت‌تر می‌شود. در این مطلب به مواردی اشاره می‌شود که اگر همکارتان آن‌ها را داراست، بهتر است با او دوست نبوده و فقط همکار باشید.
موفقیت فردی

همه ما این نگرانی را داریم که آینده‌مان چه می‌شود و کمپانی‌ای که در آن کار می‌کنیم چه دستاوردی برایمان خواهد داشت. اما وقتی همکارت کسی باشد که بیشتر به خودش اهمیت دهد تا امور کمپانی فضا مطمئنا رقابتی می‌شود و رقابتی ناسالم و مخرب ایجاد می‌شود. طبیعی است که دوستی با چنین رقیبی اصلا مناسب نیست.

همه اعتبار کار مشترک را می‌خواهد

کار تیمی یعنی ۳ یا ۴ نفر روی یک پروژه کار کنند، اما اگر همکارت اهل تکروی باشد اصلا قابل اعتماد نخواهد بود. آن وقت است که او احترامی برای تو و کارت قائل نخواهد بود و کاری که با هم انجام دادید را به نام خودش تمام می‌کند.

صحبت درباره دیگران

مادر‌ها همیشه می‌گویند هر اتفاقی که در اطرافت افتاده، دیگر افتاده است. این موضوع درباره محل کار هم صدق می‌کند. همکارت می‌خواهد درباره یکی دیگر از همکاران که تو با او رابطه خوبی داری صحبت کند و این اصلا خوب نیست. اگر کسی پشت سر دیگری به تو بگوید، مطمئنا پشت سر تو هم به دیگری می‌گوید.

خودشیرین بودن

همکارت همیشه سعی می‌کند بیشتر از تو خودش را به رئیس نشان دهد. اما این در حالی است که برای تو شاگرد اول بودن اصلا اهمیتی ندارد. رابطه داشتن با رئیسان و مدیران در کار بسیار مهم است و اگر همکار این فرصت را از تو بگیرد نمی‌توانی به اندازه حالت طبیعی پیشرفت کنی.

واکنش به انتقادات

یکی از روش‌های مفید برای پیشرفت در کار این است که یاد بگیرید مهارت‌هایتان را تقویت کنید و روش‌های کاری متفاوت داشته باشید. اما اگر قرار باشد همکارتان به تغییر رویه کار واکنش نشان داده یا تحمل انتقاد را نداشته باشد مطمئنا مانع پیشرفت شما هم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا