امام جمعه دابودشت:

اختلاس‌گران از مکتب شهدا فاصله گرفتند/وابستگان به غرب درس شهید فهمیده را حذف کردند

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقی‌زاده امام جمعه شهر دابودشت در هفتمین یادواره شهدای روستای بزرگ‌بیشه‌محله فریدونکنار اظهار کرد: پایندگی و زیبابی موجب می شود که مرگ در مسیر شهدا زیبا شود.
وی با اشاره به اینکه تا کسی توفیق شهادت پیدا نکند شهید نمی‌شود خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از سیره علمی و عملی پیامبران موجب شده تا شهدا از علم وحیانی برخوردار شوند.
امام جمعه دابودشت با بیان اینکه شهدا دارای مولفه‌های بزرگی بودند تصریح کرد: مولفه خدامحوری از ویژگی‌هایی است که در شهدا نهادینه شده بود.
تقی‌زاده با تاکید بر اینکه  انسانی که درگیر نفس خود باشد به مقام شهادت نمی رسد، گفت: همه باید در مسیر خدامحوری قرار بگیریم تا از انسان‌های برگزیده خداوند باشیم.
وی خواستار نصب تمثال شهدا در اماکن مختلف شد و یادآور شد: تمثال شهدا باید زینت بخش اماکن باشد تا تمامی افراد در تمامی لحظات به یاد شهدا باشند.
امام جمعه دابودشت اظهار کرد: باور به نبوت از دیگر مولفه‌های شهدا بود که آن‌ها را ماندگار کرد اما در دنیای امروز برخی از مسلمانان به دنبال وحشی‌گری هستند و این امر نشان می‌دهد که این افراد مقید به نبوت نیستند.
تقی‌زاده ادامه داد: داعشیان معرفت به پیامبر ندارند و از اسلام ناب محمدی فاصله گرفته و به اسلام آمریکایی پیوستند.
وی خاطرنشان کرد: معتقد بودن به سنت پیامبر سومین مولفه شهدا است و این امر جای بسی خوشحالی است که پس از سال‌ها سنت برگزاری یادواره شهدا در حال اجرا است..
امام جمعه دابودشت با اشاره به اینکه گفتمان شهادت باور به خدا، باور به پیامبر و باور به اهل بیت است گفت: خداشناسی و پیغمبرشناسی از پیام یادوار شهدا است و کسانی که به دنبال اختلاس و هنجارشکنی اجتماعی هستند از مکتب شهدا فاصله گرفتند.

تقی‌زاده با اشاره به اعتراض مقام معظم رهبری به سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: جمهوری اسلامی هرگز تن به آموزش‌های کشورهای غربی نمی‌دهد چراکه خود دارای مبانی غنی اسلامی است و کسانی که درس حسین فهمیده را حذف کردند نشان دادند که به شدت وابسته به غرب هستند.
امام جمعه دابودشت یادآور شد: ازخودگذشتگی و رسیدن به جمع تفکر دینی لزوم کار مسئولان است و کسانی که حرف از ولایت فقیه می‌زنند باید به ولی فقیه تمکین کنند.
وی با اشاره به اینکه باید از هرگونه دوقطبی بودن در جامعه پرهیز شود، گفت: انسان‌های خودکامه با دوقطبی کردن جامعه به دنبال چالش در کشور هستند.
تقی‌زاده خاطرنشان کرد: جریان تروریستی در تهران یک نوع ترقه بازی بوده است که تلاش شد تا امنیت حاکم در کشور را از بین ببرند اما سربازان این مرزوبوم با حمله موشکی جواب دندانشکن به این گروهک‌ها دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا