درختان نایاب «کهن‌دار» در مازندران را دریابید +تصاویر

درختکاری در بلوارهای بین شهری می‌تواند موجب زیبایی و نیز موجب لطافت هوای شهرها شود که در برخی موارد درختان با هزینه و بودجه فراوان کاشته می‌شوند و مسؤولان در پی آن چند عکس یادگاری می‌گیرند اما برای حفاظت و به ثمر رسیدن آن هیچ اقدامی نمی‌شود.

متاسفانه چند سال گذشته در جاده بین بهشهر به نکا از درختان نایاب جینکو یا کهن‌دار و مربوط به دوران دور زمین‌شناسی استفاده شد در حالی که این درختان زیبا بر اثر بی‌توجهی و شرکتی بودش نابود شد.

http://bloghnews.com/images/docs/files/000302/nf00302255-2.jpg

همچنین در مورد چنارها و اکالیپتوس‌های کنار جاده‌ها که تمامی آنها بر اثر بی‌مسئولیتی اداره راه یا پیمانکارهای ذی‌نفع و بدون کارشناسی به دلیل آتش‌سوزی مزارع از بین رفتند، حال این چه کاشتنی و چه داشتنی است.

ضمنا در بین مسیر آمل به بابل نیز پیمانکاران علف‌های هرز را با آتش زدن برای راحتی کارشان، درختان داخل بلوار را که از جیب مردم‌ هزینه شده از بین می‌برند. تا کی باید این سهل‌انگاری یا بی‌مسئولیتی ادامه داشته باشد که نمونه آن را همین روزها شاهد هستیم.

لااقل مسئولان از افراد کارشناس بیکار که در جامعه کم نیستند استفاده کنند، چراکه این کارشناسان درخت و طبیعت را همچون فرزند خود و محافظت و نگهداری از آن را وظیفه خود می‌دانند و فقط به دنبال امرار معاش نیستند.

http://bloghnews.com/images/docs/files/000302/nf00302255-3.jpg

متاسفانه در کاشت درختان شهری و برون‌شهری چون از کارشناسان مرتبط استفاده نمی‌شود و به سازمان جنگل‌ها نیز ارتباطی ندارد، اشتباهات و سهل‌انگاری‌هایی زیادی می‌شود همانند کاشت درختان نابومی و مهاجم همچون اکالیپتوس در شمال ایران و عدم توجه به گونه‌های انحصاری ایران همچون ممرز و انجیلی که در حال نابودی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا