شناگران در دریای طوفانی دل به آب نزنند/ بکارگیری ۹۲۰ ناجی غریق در سواحل مازندران

طرح سالم‌سازی دریا از ابتدای خرداد ماه امسال در دریای مازندران آغاز شده است.

وی با اشاره به بکارگیری ۹۲۰ ناجی غریق در سواحل مازندران، افزود: همچنین ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز در طول نوار ساحلی استان داریم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه تاکنون ۱۳ نفر در دریای مازندران غرق شدند، افزود: از این تعداد ۸ نفر مربوط به بخش‌های خصوصی بوده که به تعهدات خود در زمینه بکارگیری ناجیان غریق عمل نکردند.

کریمیان ادامه داد: براساس آخرین متد فدراسیون و با توجه به اینکه در طرح‌های تعریف شده باید ناجیان غریق بکارگیری شوند در صورتی‌که افراد به تعهدات خود عمل کنند کمتر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه بدون تردد خدماتی که در طرح‌های دریا به افراد ارائه می‌شود شایسته مردم نیست، تصریح کرد: انتظار ما نیز این است باید خدمات مناسب‌تری در طرح‌های دریا ارائه شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه مردم به توصیه‌ها و هشدارهای ناجیان غریق توجه نمی‌کنند، اظهار کرد: بیشتر حوادث غرق‌شدگی مربوط به افرادی بوده که بدون توجه به توصیه‌ها اقدام به شنا در دریا کرده؛این موضوع تا حدی بوده که حتی افراد بومی با این تصور که نسبت به شنا آگاهی کاملی دارند.

کریمیان افزود: مردم آگاهی کاملی در ارتباط با موج‌های شکافنده دریا ندارند که همین موضوع غرق‌شدگی آنان به دنبال دارد، لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طوفانی شدن دریای خزر، اظهار کرد: با توجه به هشدار اداره هواشناسی دریایی مازندران، مبنی بر مواج بودن دریا تا روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه، ناجیان، از شنای افراد در سواحل جلوگیری به عمل آورند و با توجه به این مهم باید به‌صورت کامل در حالت آماده‌باش باشند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: همچنین ناجیان مستقر در سواحل مازندران نیز از مسافران و شناگران ‌درخواست کنند که به هیچ عنوان «در دریای طوفانی دل به آب نزنند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا