تعریف سیستم احراز هویت بیماران با عکس!

محمدتقی خسروانی مقدم در نشستی خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان بین نسلی است، گفت: همه باید در حفظ سرمایه های تامین اجتماعی بکوشیم.

وی افزود: در آستانه هفته تامین اجتماعی قرار داریم ۱۷ برنامه و هدف استانی و ۲۷ هدف ملی برای گرامیداشت هفته تامین اجتماعی معین شده است که مهمترین آن اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مخاطبان است. بیش از ۳۰ درصد درمان در مراکز تامین اجتماعی در تهران صورت می گیرد.

خسروانی مقدم با اشاره به وجود بیش از ۹ میلیون نفر تحت پوشش اصلی و تبعی در تهران عنوان کرد: دو مرکز سی تی اسکن در بیمارستان های  فیاض بخش و شهریار فردا افتتاح می‌شوند و سه مرکز نیز ارتقای هتلیک پیدا می کنند که بیمارستان امام رضا، بیمارستان ۱۲ بهمن شهر قدس و بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین از این جمله هستند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: راه اندازی مراکز پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی CRM اقدام خوبی بوده که انجام شده و مردم میتوانند از طریق شماره ۱۴۲۰ پرسش های خود را مطرح کنند. این سامانه نیز در هفته جاری به طور سراسری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ بیمارستان ها هزینه کردیم. سال گذشته ارتقای هتلینگ در بیمارستان های لبافی نژاد، معیری، ۱۵خرداد و شهریار ارتقای هتلینگ به اتمام رسید و تا پایان امسال نیز ارتقای هتلینگ در بیمارستان های آیت الله کاشانی، لواسانی، شریعت رضوی، اسلامشهر، فیاض بخش و ۱۲ بهمن نیز تکمیل می شود.

خسروانی مقدم درباره حذف دفترچه های کاغذی در مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه ها یک طرح ملی است که کاهش مصرف برگ دفترچه، عدم نیاز مراجعه مکرر به کارگزاری ها برای تعویض دفترچه، سهولت دسترسی به پرونده و نسخ بیماران از سوی پزشک از جمله مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: اکنون مراجعه به مراکز ملکی از طریق کدملی امکان پذیر است و  در حال تعریف سیستم هایی هستیم که احراز هویت با عکس بیمار هم عملیاتی شود و دیگر مراجعه غیر با دفترچه بیمه شده به حداقل و صفر نزدیک شود.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه این برنامه ها در راستای تکریم ارباب رجوع طراحی و اجرا می شوند عنوان کرد: تلاش می کنیم مراجعه با دفترچه های جعلی و همچنین مراجعه افراد  غیر  با دفترچه بیمه به صفر برسد. استفاده غیر از دفترچه بیمه افراد کاری خلاف اخلاق و شرع است. البته ارتقای فرهنگی صورت گرفته و در چندسال اخیر این موضوع به طور ملموس کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، سیروس دانش، معاون درمان اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران نیز بر توجه و تمرکز ویژه به مراکز درمانی شهرستان های تهران تأکید کرد و گفت: در سال ۹۵، ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه به ۱۱بیمارستان، دو دی کلینیک و ۳۶ درمانگاه ملکی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۳۰هزار بستری و ۸۷ هزار عمل جراحی در ۱۱ بیمارستان ملکی ما در سال ۹۵ صورت گرفته است و ما اکنون ۱۶۸۰ تخت فعال بیمارستانی در تهران داریم.

معاون درمان اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران، آمار مراکز طرف قرارداد را نیز اعلام کرد و گفت: در تهران با ۸۲۱۵ مطب، آزمایشگاه، مرکز دیالیز، بیمارستان و… طرف قرار داد هستیم که از این آمار ۲۴۸۰ مورد مربوط به مطب‌ها و ۲۳۵۷ مورد مربوط به داروخانه هاست. همچنین با ۵۳ بیمارستان دانشگاهی و ۴۳ بیمارستان خیریه و خصوصی طرف قرارداد هستیم.

دکتر کریمی، معاون اداری مالی اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران نیز با اشاره به اینکه در درمان مستقیم بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان و در بخش درمان غیرمستقیم بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ هزینه شد، گفت: در سال جاری بودجه مصوب ما در بخش درمان مستقیم ۷۷ میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا