مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

توزیع بیش از هزار تن کود شیمیایی در فریدونکنار

بصیر، محمدرضا ضیائی مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از هزار تن کود شیمیایی از طریق کارگزاران توزیع کود در فریدونکنار توزیع شده است که این میزان شامل ۷۱۷ تن اوره، ۱۱۰ تن فسفات و ۱۸۴ تن پتاس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام این اقدام مهم و فراهم بودن شرایط لازم تولید و همچنین بهره‌گیری کشاورزان از راهنمایی‌ها و هدایت‌های فنی کارشناسان مراکز خدمات موجب بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی به خصوص برنج شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه کشاورزان باید به تاریخ تولید و انقضا کود و داشتن گواهی ثبت از موسسه خاک و آب کشور توجه کنند، تصریح کرد: نام شرکت سازنده و توزیع کننده داخلی و خارجی نیز باید به طور مشخص روی برچسب بسته بندی ثبت و قابل رؤیت باشد.

ضیایی از برگزاری ۱۱۴ کلاس آموزشی ترویجی در فریدونکنار خبر داد و یادآور شد: بیش از دو هزار بهره بردار روستایی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: ترویج و آموزش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و پایه‌های کشاورزی نوین و دانش‌محور می‌تواند نقش موثری در بهبود شرایط زندگی بهره‌برداران داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اظهار کرد: ظرفیت‌های بخش کشاورزی نشان‌دهنده سطح بالای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی است و نباید نقش آموزش و ترویج را در راه رسیدن به توسعه‌ی پایدار در بخش کشاورزی نادیده گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه حضور گسترده بهره‌برداران روستایی در نماز جماعت روستا بستر مناسبی را برای مروجان کشاورزی فراهم می‌کند تا نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد اقدام کنند، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۱۱۴ کلاس آموزشی و ترویجی با موضوعات کنترل بیولوژیکی آفت ساقه خوار برنج، مدیریت آبیاری در مزرعه، مبارزه با آفات زراعی و باغی، بیمه محصولات کشاورزی، تغذیه گیاهی برنج برگزار شد و ۲ هزار و ۸۶۰ بهره بردار روستایی در این زمینه‌ها آموزش های لازم را فرا گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا