۷ اشتباه که آشپزهای حرفه‌ای هرگز مرتکب نمی‌شوند

آشپزهای حرفه‌ای از آنجایی که سال‌های سال آشپزی می‌کنند کمتر دچار اشتباه می‌شوند اما برخی اشتباهات حین آشپزی میان بسیاری از افراد مشترک است. از آشپزهای حرفه‌ای خواسته شده است که به چند مورد از آنها اشاره کنند. ۷ مورد از این اشتباهات را از نگاه آشپزهای حرفه‌ای را به نقل از سایت کاویاب می‌خوانیم.

این ترفندها را برای آشپزخانه فراموش نکنید
بیش از حد طعم دادن به غذا
از یک ادویه بیش از مقداری که لازم است استفاده می‌کنید و بدین صورت دستور پخت غذا خراب می‌شود. اما راه حلی برای این مشکل وجود دارد. اگر غذا بسیار تند شده، نمک یا کره می‌تواند تندی آن را بگیرد. اگر زیاد شیرین شده، آبلیمو اضافه کنید. اگر غذا بی مزه شده، کمی نمک اضافه کنید.
ریختن سس پاستا بر روی پاستای کامل پخته شده
اگر می‌خواهید پاستای شما طعم خوبی داشته باشد، پاستا را بجوشانید و زمانی که ۹۰ درصد آن پخته شد از قابلمه بیرون بیاورید، یک فنجان از آبی که پاستا در آن جوشیده بود را کنار بگذارید. سپس پاستا را در تابه دیگری ریخته و سس را به آن بیفزایید و مقداری از آبی که نگه داشته بودید را نیز به ترکیب اضافه کنید.
پیمانه‌ها و وسایل اندازه گیری
از پیمانه‌ها و ابزار مناسب استفاده کنید. وسایل خرد کردن غذا و ابزار اندازه گیری نقش موثری در کم کردن استرس آشپزی و بدست آوردن نتایج مطلوب دارد.
ریختن آب روی روغن داغ
به جای آب، جوش شیرین یا نمک بر روی روغن داغ بریزید. هرگز چنین کاری انجام ندهید. در چنین مواقعی آتش را با ریختن جوش شیرین یا نمک فرو بنشانید و یا در صورتی که هیچ یک از این مواد در دسترس نبود، شعله گاز را خاموش کنید و در قابلمه را بردارید.
استفاده از چاقوی کند
به طور مرتب از چاقو تیزکن استفاده کنید. چند وقت به چند وقت چاقوهای خود را تیز می‌کنید؟ احتمالا دیر به دیر. درست است؟ چاقو تیزکن برای این درست شده که هر بار می‌خواهید از چاقو استفاده کنید، آن را به کار ببرید. هر روی چاقو را ۶ مرتبه بر روی چاقو تیزکن بکشید تا کاملا تیز شود.
هم زدن مداوم غذا
زیاد ظرف را جا به جا و غذا را هم نزنید. غیر از مواردی که در دستور غذا گفته شده و یا مواقعی که در حال سرخ کردن غذا هستید، لازم نیست مدام ظرف را تکان دهید و مواد را هم بزنید.
گرفتن چاقویی که در حال افتادن است
هنگام سقوط چاقو کنار بایستید و سعی نکنید آن را بگیرید. چاقوی در حال سقوط را نمی‌توان گرفت. وقتی دیدید چاقوی شما در حال افتادن بر روی زمین است، عقب بایستید و بگذارید بیفتد. زیرا گرفتن چاقو در چنین موقعیتی به شما آسیب خواهد زد و درد شدیدی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا