«حبیب الله کاسه ساز» دار فانی را وداع گفت

بصیر، محسن کاسه ساز فرزند حبیب الله کاسه ساز گفت: متاسفانه صبح امروز پدرم در آی.سی‌.یو درگذشت.

بنابر این گزارش، حبیب الله کاسه ساز چندی پیش به علت سرطان معده به بیمارستان بقیه‌الله اعظم(عج) مراجعه کرد و به خاطر شدت سرطان معده وی به طور کامل از بدنش خارج شد.

مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز متولد ۱۳۴۱ در تهران است، وی فارغ‌التحصیل رشته‎ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده‎‎ سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. کاسه‌ساز بازی در فیلم‌هایی چون «پرواز در نهایت»(۱۳۶۹)، «هور در آتش»(۱۳۷۰)، «آخرین مرحله»(۱۳۷۴) و کارگردانی فیلم«کارناوال مرگ»(۱۳۸۷) را در کارنامه‌‎ هنری‌اش دارد. این هنرمند، تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر: «پرنده‎باز کوچک»(۱۳۸۰)، «او»(۱۳۸۲)، «پروانه‌ای در مه»(۱۳۸۴)، «اخراجی‌ها ۱ و ۲»(۸۷ – ۱۳۸۵)، «نظام از راست»(۱۳۸۷)، «مأموریت تهران»(۱۳۸۹) و … همچنین، مجموعه‌‎های«درچشم باد»(۸۷ – ۱۳۸۲) و «فوق سری»(۱۳۹۳) و … را به عهده داشته است. وی به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ فعالیت دارد. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت‌مدیره‎ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌ مدیره‎ شهرک سینمایی دفاع مقدس، دبیری جشنواره فیلم پلیس و … اشاره کرد.

مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده، بازیگر و مجری طرح سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «در چشم باد»، فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» و فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» فعالیت داشته است.

معده وی در اثر بیماری سرطان معده به طور کامل از بدنش خارج  شد و چندین مرتبه تحت شیمی درمانی قرار گرفت.

بدن مرحوم کاسه‌ساز بعد از آخرین شیمی درمانی بسیار ضعیف شد که این موضوع وی را راهی آی‌.سی.یو کرد. در آی‌.سی.یو سرطان در بدنش متاستاز(پیشروی) کرد که این موضوع باعث فوت وی شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا