۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده به‌ دریاچه ارومیه وارد می‌شود

رسول اکبری با اشاره به طرح‌هایی اجرایی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در روند احیاء دریاچه ارومیه اظهار کرد: تاکنون با اعتبار دریافتی، از ابتدای اجرای طرح‌ها تا پایان خرداد ۹۶، چندید طرح و پروژه اجرا شده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی صورت گرفته است.

اکبری افزود: از جمله پیشرفت‌ها و طرح‌های مصوب اجرا شده، احداث حدود ۱۴۰کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و خط انتقال فاضلاب است.

وی گفت: از دیگر طرح‌های اجرایی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، افزایش ظرفیت تصفیه خانه‌ها به ۳۸ هزار و ۵۲۷ مترمکعب در شبانه روز است و در همین چارچوب ۲ ایستگاه پمپاژ نیز در استان احداث می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب نقده با ظرفیت پساب ۸٫ ۵میلیون مترمکعب در سال در هفته دولت سال ۱۳۹۵ افتتاح شده ‌که هم اینک در حال بهره‌برداری است.

اکبری بیان کرد: از جمله دیگر پیشرفت‌های طرح‌های مربوط به برنامه‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، پیشرفت ۸۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب گلمان با ظرفیت ۲٫ ۵ میلیون مترمکعب در سال است.

وی تصریح کرد: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز با ظرفیت ۲۱٫ ۹ میلیون مترمکعب در سال با پیشرفت ۴۱ درصدی در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یادآور شد: در صورت اتمام این طرح‌ها، حدود ۶۰میلیون مترمکعب در سال پساب به پیکر دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا