سرپرست اورژانس کشور خبر داد:

مصدوم شدن ۱۰ نفر از گردشگران در حادثه رودخانه دز/۲نفر جان باختند/احتمال مفقود شدن ۴ تا ۸ نفر دیگر

بصیر، «پیرحین کولیوند» طی گفت وگویی اظهار کرد: داستان از این قرار که یک گروه گردشگری در رودخانه دز شروع به قایقرانی می کنند، حتی برخی از آن ها لباس مخصوص و جلیقه نجات هم همراه خود داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت حوالی پنج بعدازظهر قایق آن ها به یک صخره برخورد می کند و تعادل قایق بهم خورده و همگی به رودخانه پرت می شوند، بلافاصله اورژانس در طول مسیر رودخانه مستقر می شود چرا که جریان آب  آن ها را به حرکت داده  و به پایین رودخانه انتقال می دهد.

وی افزود: ۱۲ نفر از آب گرفته می شوند، که متأسفانه دو نفر از آنان که یک آقا و یک خانم در حدود ۳۰ ساله هستند فوت کرده بودند، و مابقی هم که سن هآن ها نیز در همین حدود است مصدوم می شوند و در بیمارستان قزوین بستری می شوند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: نکته ای که وجود دارد آن است که هنوز تعداد دقیق افرادی که سوار قایق بودند، مبهم است و  شب گذشته تا ساعت ۹ شب که امکان جستجو وجود داشت همکاران ما در هلال احمر و آتش نشانی به جستجو ادامه دادند، ولی متأسفانه به تاریکی شب که برخوردیم امکان ادامه جستجو هم از ما گرفته شد به همین دلیل نمی توان تعداد احتمالی مفقودین را دقیق اعلام کرد.

کولیوند گفت: به همین دلیل در حادثه روز گذشته در رودخانه دز، ۱۲ نفر از گردشگران حادثه‌دیده در دزفول به بیمارستان انتقال یافته که دو نفر از آنان جان باختند و با توجه به مشخص نبودن تعداد سرنشینان حادثه، احتمال مفقود شدن چهار تا هشت نفر دیگر هم می رود.

وی تصریح کرد: تعداد سوارشدگان بر قایق بین ۱۶ تا ۲۰ نفر به روایت های مختلف از راکبان مصدوم اعلام شده است و ما همچنان پیگیر هستم و تا نیم ساعت دیگر می شود آمار جدید را ارائه داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا