وبلاگستان

آرشیو

چربی‌ھای تک زنجیره و چند زنجیره موجود در روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن کوینولا، نه تنھا برای سلامتی پوست، مو و قلب مفیدند بلکه نقش مھمی در سلامتی ریه‌ھا بازی می‌کنند.

آسم یک بیماری است که مشخصه آن التهاب مزمن راه‌های هوایی است. خیلی از غذا‌ها ممکن است این روند التهابی را بدتر کنند و برخی از غذا‌ها هم ممکن است باعث بهبود این حالت شوند. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

بهترین گزینه‌های خوراکی برای بهبود تنفس
هیچ کس به شما نخواهد گفت که دارو‌ها و اسپری مخصوص آسم یا داروهای آنتی بیوتیکی که برای عفونت‌های ریه مصرف می‌کنید را کنار بگذارید، اما بدانید که انتخاب غذاهای مناسب می‌تواند نفس کشیدن شما را راحت‌تر و احتیاج تان به دارو، ماسک یا اسپری را کمتر کنند.
سیب:
اینطور ثابت شده که خوردن منظم سیب و یا حتی سرکه سیب در دوران بارداری احتمال تولد نوزاد با مشکل آسم یا سایر مشکلات تنفسی را کاھش می‌دھد.
روغن زیتون:
چربی‌ھای تک زنجیره و چند زنجیره موجود در روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن کوینولا، نه تنھا برای سلامتی پوست، مو و قلب مفیدند بلکه نقش مھمی در سلامتی ریه‌ھا بازی می‌کنند. روغن زیتون، با خطرات ناشی از آلودگی ھوا، مثل پرفشاری خون و نقص رگھای خونی که اکسیژن رسانی به بدن را کاھش می‌دھند، افزایش ضربان قلب و مشکلات تنفسی، مبارزه می‌کند.
قھوه:
کافئین، مانند یک متسع کننده نایچه ھای تنفسی عمل نموده و مجاری ھوایی تنگ را در افراد مبتلا به آسم، گشاد کرده و خستگی عضلات تنفسی را کاھش می‌دھد. بنا بر مطالعات، کافئین، فعالیت ریوی را تا چھار ساعت پس از مصرف، بھبود می‌بخشد.
ماھی سالمون:
امگا ۳ خاصیت ضدالتهابی دارد و احتمالا خاصیت مثبت این ماده در بهبود وضعیت تنفسی چه در افراد مبتلا به آسم و چه در افراد عادی ناشی از همین خاصیت ضدالتهابی آن است. البته تحقیقات اخیر نشان داده که امگا ۶ برعکس امگا ۳ خاصیت ایجاد التهاب در بدن دارد و برای همین باید حواس تان باشد که مواد غذایی حاوی امگا ۳ مصرف کنید نه امگا ۶. ماهی هایی مثل سالمون، ماهی تن و ماهی خال مخالی منابع عالی امگا ۳ هستند.
چای سبز:
مھمترین جزء چای سبز، آنتی اکسیدان کوئرستین است که مانند یک ضدآسم طبیعی عمل می‌کند. این یعنی، چای سبز، ترشح ھیستامین و سایر ترکیبات التھاب زا را که در بدن علائم آلرژی ایجاد میکند، کندتر می‌کند.
دانه‌ها:
تخم کدو، تخم آفتابگردان و دانه کتان، حاوی منیزیم هستند که یک ماده معدنی مھم برای افراد مبتلا به آسم است. منیزیم به عضلات مجاری ھوایی کمک می‌کند تا در آرامش باشند.
سبزیجات چلیپایی:
سبزیجاتی مثل بروکلی، جوانه بروکسل، کلم پیچ و گل کلم، خطر سرطان ریه را کاھش می‌دھند. این گروه از سبزیجات، حاوی مقادیر زیاد یک ترکیب طبیعی به نام گلوکوزینولات ھستند که از پیشرفت برخی از انواع سرطان، از جمله سرطان ریه، در حیوان و انسان، جلوگیری می‌کند. به این ترتیب که سلول‌ھای سرطانی را شناسایی کرده و التھاب را کاهش می‌دهند.
سیر:
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که دو بار در ھفته و ھر بار سه حبه سیر خام می‌خورند، تا ۴۴ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می‌گیرند و این خطر، حتی در افراد سیگاری نیز به میزان ٣٠ درصد کاھش پیدا می‌کند. البته این بدین معنی نیست که می‌توانید با خیال راحت سیگار بکشید و با خوردن سیر، خسارات ناشی از استعمال دخانیات را از بین ببرید.
غلات کامل:
رژیم غذایی غنی از کربوھیدرات‌ھای ساده مثل پاستای سفید یا مافین، تولید دی اکسیدکربن را افزایش داده و فشار روی ریه‌ھا را بیشتر و در نتیجه، تنفس را سخت‌تر می‌کند.
لوبیا:
عنصر روی، سلنیوم و منیزیم موجود در لوبیا، به بیماران مبتلا به بیماری‌ھای ریوی کمک می‌کند تا نیاز کمتری به دستگاه تھویه پیدا کنند.

کد خبر: 148276

نویسنده: panjere

تاریخ زمان انتشار:۰۱ مرداد ۱۳۹۶

نسخه قابل چاپ:

برچسب ها

  • ,

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبر نامه

جهت دریافت آخرین اخبار در ایمیل خود فرم زیرا تکمیل کنید