با اوپل اینسیگنیا GSi آشنا شوید+عکس

چندی پیش بود که معاون ارشد طراحی اوپل، آقای «مارک آدامز» تأیید کرد که برند GSi این شرکت بازخواهد گشت و در همین رابطه تیزری از یک خودروی قرمزرنگ منتشر شد. پس‌ازاین خبر، اولین حدس ما این بود که اوپل قصد معرفی مدل آسترا GSi را دارد اما حالا مشخص شده که این برند آلمانیشگفتی بزرگ‌تری از انتظار ما داشته است زیرا اوپل مدل اسپرت اینسیگنیا GSi را معرفی کرده که خودرویی قوی‌تر، اسپرت‌تر و کارآمدتر از نسخهٔ استاندارد است.

البته اینسیگنیا GSi یک نمونهٔ عملکرد بالای کامل نیست بلکه نسخه‌ای اسپرت با طراحی، تعلیق، ترمزها و کابین ارتقاءیافته است. سپرهای تهاجمی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رینگ‌های جذاب ۲۰ اینچی، اسپویلر عقب، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رکاب‌های جانبی اسپرت مواردی هستند که اینسیگنیا GSi را از نسخهٔ معمولی متمایز می‌کنند. اوپل این مدل جدید GSi را با نسل قبلی اینسیگنیا OPC مقایسه کرده و گفته است که این مدل جدید در طی کردن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ سریع‌تر است هرچند که لپ تایم دقیق آن مشخص نیست.

اما هرچند اینسیگنیا GSi در اصل جایگزین مدل قبلی OPC شده است ولی قدرت کمتری نسبت به آن دارد زیرا این مدل جدید بجای پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری V۶ قبلی، مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شده که ۲۶۰ اسب بخار قدرت دارد؛ اما طبق گفتهٔ سازنده، اینسیگنیا GSi حدید ۱۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از OPC بوده، ارتفاع کمتری از سطح زمین دارد، مرکز ثقل آن پایین‌تر است و به لطف سیستم چهارچرخ محرک و کنترل گشتاور، چسبندگی بیشتری دارد.

اینسیگنیا GSi در داخل کابین هم مجهز به صندلی‌های اسپرت با بهبود حمایت جانبی شده است که برای سفرهای طولانی هم مناسب هستند. همچنین مانند تیپ‌های بالایی نسخۀ معمولی اینسیگنیا، صندلی‌های جلوی این نسخهٔ اسپرت هم به‌صورت استاندارد مجهز به تهویه، گرم‌کن و ماساژور هستند. هنگام سفارش این خودرو نیز خریداران می‌توانند از میان دو تودوزی چرمی که با نشان GSi تزئین شده و به‌طور خاص برای این نسخه ارائه شده، یکی را انتخاب کنند.

اولین نمایش عمومی اوپل اینسیگنیا GSi در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت و یک ماه بعدازآن به بازار عرضه خواهد شد. همچنین یک پیشرانهٔ دیزلی قدرتمند نیز سال آینده برای آن معرفی خواهد شد. این در حالی است که به‌تازگی بیوک هم نسل جدید نسخهٔ اسپرت مدل ریگال (که نسخهٔ تغییر برند داده‌شدهٔ اوپل اینسیگنیا است) یعنی مدل GS را معرفی کرده است که البته این خودرو از پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V۶ تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

منبع: پدال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا