سردار آزمون، جواهری در نوک خط حمله تیم ملی فوتبال ایران

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانسته خیلی زود حضورش را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قطعی کند تا در بزرگترین عرصه فوتبالی جهان ایرانی‌ها حاضر باشند.

ایران که پیش‌تر چهار بار در جام‌های جهانی حاضر بود، به عنوان تیم نخست گروه خود از منطقه آسیا از همین حالا صعودش را در حالی به جام جهانی قطعی کرده است که هفت امتیاز از کره جنوبی بیشتر دارد.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش، کارش را پیش می‌برد. دستیار سابق الکس فرگوسن معمولا با روش ۱ـ ۳ – ۲ – ۴ بازی می‌کند. مزیتی که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در حال‌ حاضر دارد این است که خیلی از این بازیکنان در لیگ‌های خارجی مشغول به بازی هستند و می‌توانند خودشان را به بازی در سطح حرفه‌ای عادت دهند.

از بیرانوند تا قوچان‌نژاد

دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند ۲۵ ساله است که عضو تیم فوتبال پرسپولیس است. این دروازه‌بان ۱۹۵ سانتیمتری مهارت‌های جالبی در درون دروازه‌ دارد. جایی که پرتاب دست‌های او تا ۶۰ متر هم می‌رسد و توانسته با حضور در درون دروازه‌ ایران جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کند.

در خط دفاع نیز سیدجلال حسینی با تجربه در کنار مرتضی پورعلی گنجی بازی می‌کند. پورعلی گنجی در حال‌ حاضر در عضویت تیم فوتبال السد قطر است. در دو جناح خط دفاع ایران میلاد محمدی که عضو پرگ گروژنی روسیه است و فوتبال سریعی را به نمایش می‌گذارد در کنار رامین رضاییان حضور دارد که اخیرا راهی لیگ بلژیک شده است. تحرک خوبی  در بین دو مدافع کناری تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران وجود دارد.

در خط هافبک بازیکنی همچون علی کریمی وجود دارد که نباید با علی کریمی، بازیکن سابق بایرن مونیخ و شالکه اشتباه گرفته شود. با این حال علی کریمی جوان که در عضویت تیم دیناموزاگرب است، بازیکنی بسیار با استعداد نشان داده شده است.

قدرتمندترین بازیکن ایران در این منطقه سعید عزت اللهی جوان محسوب می‌شود. او در فصل گذشته به خاطر بازی در تیم روستوف توانست حضور در بالاترین عرصه یعنی لیگ قهرمانان اروپا را در سنین جوانی تجربه کند.

پست شماره “۱۰” تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در اختیار مسعود شجاعی ۳۳ ساله است که با این حال کلاس بین‌المللی بالایی در بازی خود نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد در بالاترین سطح فوتبال خود قرار دارد. تجربه و هوش فوتبالی شجاعی به هیچ وجه زیر سوال برده نمی‌شود.

علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی که البته توانایی حضور در نوک خط حمله را نیز دارند، دو بازیکن فعال و پر تحرک ایران در قسمت هجومی محسوب می‌شوند که در این بین جهانبخش به سبب بازی در لیگ هلند و تیم آلکمار توانسته به خوبی نشان دهد که چه فوتبال متحرک و خوبی را به نمایش می‌گذارد.

ایران در خط حمله هم چیزی کم ندارد. رضا قوچان‌نژاد که در این فصل توانست ۱۹ گل برای هیرنفین به ثمر برساند یکی از این مهاجمان است که تاثیر بسزایی در بازی خود دارد.

جواهری در نوک خط حمله

سردار آزمون که اخیرا از روستوف به روبین کازان پیوسته است را می‌توان “جواهر فوتبال ایران” نامید که استعداد بسیار خوبی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دارد. بازی بسیار موثر آزمون با توپ و بازی خوانی فوق‌العاده‌اش باعث شده است که او در سن پایین به عنوان گلزن نخست تیم‌ ‌ملی ایران مطرح شود.

چشم انداز

به نظر می‌رسد فوتبال در ایران در مسیر درست و خوبی قرار گرفته است. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازیکنان جوان و خوبی را در اختیار دارد که می‌توانیم آنها را سال آینده در جام جهانی روسیه ببینیم. به نظر می‌رسد  که ایران یکی از تیم‌های خوب جام جهانی باشد. با این حال تا آن زمان کارلوس کی‌روش و دستیارانش زمان کافی برای مطالعه سیستم‌های دیگر فوتبالی را نیز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا