قهوه و چای را با احتیاط بیشتری بنوشید

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف غلیظ قهوه و چای منجر به کم خونی می‌شود و توصیه می‌شود که به صورت رقیق و با احتیاط استفاده شوند. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت ایسنا می‌خوانیم.

چرا نوشیدن قهوه و چای باید به مقدار کم باشد؟
محمدحسن انتظاری، با اشاره به مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و شیر کاکائو، اظهار کرد: مصرف قهوه، چای و کاکائو برای بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی مفید است؛ به شرطی که در حد متوسط مصرف شود و زیاده‌روی صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه مصرف غلیظ قهوه و چای منجر به کم خونی می‌شود، افزود: مصرف این نوشیدنی‌ها در افرادی که مبتلا به زخم معده بوده یا مستعد ابتلا به این بیماری هستند، موجب تشدید آن می‌شود و علاوه بر این ضربان قلب و فشارخون را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که با احتیاط و به صورت رقیق مصرف شود تا فواید آن به حداکثر و عوارض آن به حداقل رسد.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند قهوه و چای از سرطان‌ها، دیابت و آلزایمر به صورت مستقیم جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: میزان مصرف این دسته نوشیدنی‌ها در تمام افراد به یک اندازه نیست و باید با احتیاط نوشیده شوند.
انتظاری پوکی استخوان و بی‌خوابی را از جمله عوارض مصرف بیش از اندازه قهوه دانست و افزود: قهوه به دلیل اینکه حاوی کافئین است موجب نشاط می‌شود و بسیاری از افراد با مصرف قهوه و چای خستگی خود را برطرف می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا