با این ۶ خوراکی دندان‌هایتان را سفید کنید

ساخت یک معجون جادویی با مواد طبیعی برای سفید کردن دندان شما را شگفت زده خواهد کرد. دندان‌های زرد زیبایی لبخند و چهره‌ی شما را نابودمی کنند پس باید به فکر باشید تا با استفاده از روش‌های موثر و طبیعی سفید کردن دندان از شر جرم و لکه‌ها بر روی دندان‌ها خلاص شوید. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

راه ارزان جرم گیری و سفید کردن دندان‌های زرد در خانه
یکی از راه حل‌های آسان و ارزان استفاده از برخی مواد طبیعی به عنوان سفید کننده دندان است که با ترکیب آن‌ها می‌توانید در خانه یک خمیر دندان عالی برای سفید شدن فوری دندان‌ها بسازید.

گفتنی است که علاوه بر زیبایی، سلامت دندان‌ها در تندرستی نقش بسزایی دارد چرا که عفونت‌های دندان و لثه منجر به بروز مشکلات جدی در بدن می‌شوند؛ مشکلاتی مانند ناراحتی قلبی، سکته‌ی مغزی، زوال عقل و مشکلات تنفسی، همگی با عدم سلامت دندان در ارتباط هستند.

خوردن کرفس و سیب

این دو خوردنی حاوی سلولز‌های رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند، این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

پوست پرتقال و لیمو

پوست پرتقال و لیمو جزء سفیدکننده‌های دندان هستند و تا از آن‌ها استفاده نکنید به قدرت سفیدکنندگی آن‌ها پی نخواهید برد، البته پوست این دو میوه خاصیت اسیدی دارند و روی مینای دندان اثر می‌گذارند و به همین خاطر پس از استفاده از آن‌ها باید دهانتان را با یک ماده مطمئن به خوبی بشویید.

هیدروژن پراکسید

یکی از بهترین شست و شو دهنده‌های دهان و دندان هیدروژن پراکسید است که بوی بد دهان را ازبین می‌برد و دارای خواص ضد باکتریایی نیز است، کافی است تا هیدروژن پراکسید را به نسبت یک به یک با آب ترکیب کرده و حداقل به مدت یک دقیقه درون دهانتان قرقره کنید.

جوش‌شیرین

برای این منظور می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق غذاخوری نمک، ۴ قاشق چای‌خوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید، این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آن‌ها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشویید.

پوست موز

پوست موز یک سفید کننده مناسب برای دندان است، قسمت داخلی پوست یک موز رسیده را روی دندان‌های تان بمالید تا براق و سفید شوند.

توت فرنگی

جالب است بدانید که بسیاری از افراد از توت فرنگی برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می‌کنند که می‌توان چهار عدد توت فرنگی را له کرد و با این ترکیب جالب مسواک زد و استفاده از این ترکیب برای سفید کردن دندان‌ها ارزش امتحان کردن را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا