دستگیری ۸۶ اراذل و ۶۰۰ خرده فروش مواد مخدر/تلاش برای یافتن نوزاد مفقود شده

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه نمایش خیابانی دستگیرشدگان مواد مخدر و اراذل و اوباش در میدان امام حسین، اظهار داشت: این طرح نیز در راستای طرح‌های محله محور و با هدف جمع‌آوری اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد مخدر اجرا شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در این طرح ۸۶ نفر از اراذل و اوباش و ۶۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند که اکثر اراذل، مزاحمت‌های نوامیس و درگیری را داشتند.

وی گفت: این دستگیری‌ها در ۱۴۰ منطقه رصد شده، انجام گرفت و باید بگویم این طرح‌ها تا پاکسازی کامل شهر از اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد مخدر ادامه خواهد داشت.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ به عزم جزم پلیس برای پاکسازی صد در صدی نقاط آلوده اشاره و تاکید کرد: خرده‌فروشان دستگیر شده هر کدام بیش از ۱۰ گرم مواد مخدر صنعتی یا سنتی به همراه داشتند.

وی از مردم خواهش کردکه اگر نقاط آلوده‌ای در سطح منطقه زندگی خود می‌بینند از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده تا ماموران پلیس در اولین فرصت نسبت به پاکسازی منطقه اقدام کنند.

وی با اعلام این مطلب که قبلا ۳۵۰ نقطه آلوده در سطح شهر تهران وجود داشت، از کاهش تعداد مناطق آلوده به ۱۴۰ نقطه خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون پلیس کار برخورد و شناسایی خود را در این ۱۴۰ نقطه انجام داده است؛‌البته امکان دارد نقاطی از نظر پلیس مخفی باشد که کمک مردم در این زمینه موثر است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: تا پایان این هفته و هفته آینده ۱۳ پاتوق دیگر را که شناسایی کرده‌ایم پاکسازی خواهیم کرد.

وی میزان کشفیات پلیس در ۴ ماهه اول سال را ۷ تن مواد مخدر دانست و گفت: ۱۹ باند نیز در این زمینه دستگیر و منهدم شده اند.

سردار ساجدی با اعلام این مطلب که این طرح یک از بهترین طرح‌های پلیس بوده، بیان داشت: در این طرح به نوعی افرادی که نقش واسطه را بین قاچاقچی و خریدار را داشته‌اند،‌ دستگیر کرده ایم.

ساجدی‌نیا، بیشترین دغدغه مردم را جمع‌آوری معتادان متجاهر دانست و گفت: ظرفیت کمپ‌ها به اندازه کافی نیست؛ ۳ هزار- ۴ هزار نفر را به کمپ‌ها می‌برند و بعد از ۳ ماه آزاد می‌کنند؛ به جای آنکه یک سال نگه دارند زودتر آزاد کرده و تعدادی از آنها دوباره به سوی مواد برمی‌گردند.

وی اعلام کرد: پلیس می‌تواند ظرف یک هفته ۹۹ درصد معتادان متجاهر را دستگیر کند اما متاسفانه ظرفیت مناسب در کمپ‌ها وجود ندارد ونمی‌توانیم عمل را انجام دهیم؛‌ مردم پلیس را می‌بینند و از پلیس انتظار جمع‌اوری را دارند در حالی که ما جای کافی برای نگهداری آن معتادان را نداریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این مطلب که ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران داریم، تاکید کرد:‌باید معتادان متجاهر را در کمپ‌ها یک سال نگه دارند تا کاملا ترک کنند.

وی،‌اراذل و اوباش دستگیر شده در این طرح را بعضا دارای سابقه و اکثرا در سطح ۳ دانست و گفت: تعداد زیادی از این دستگیر شدگان افرادی بودند که تازه‌ وارد هستند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت در خصوص ۲ بچه مفقود شده پایتخت گفت: یکی از بچه‌ها که پسرکی سه ساله بود توسط یک خانم ربوده شده بود که شب گذشته پیدا شد؛ مورد دیگر نیز یک نوزاد است که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و از طریق رسانه‌ها نیز به مردم اعلام کرده‌ایم تا اگر خبری دارند به پلیس اعلام کنند.

وی گفت: مفقود شدن بچه‌ها نشات گرفته از بی‌احتیاطی پدران و مادران است و باید والدین در این زمینه اهتمام بیشتری به خرج دهند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا