رکورد کشتی ایران در سال ۲۰۱۷

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا رده های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان به ترتیب در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیرماه در کشورهای هند، چین تایپه و تایلند برگزار شد.

از نکات حائز اهمیت این رقابت ها قهرمانی تیم های ملی ایران در تمامی رده های سنی در این مسابقات بود که در مجموع با کسب ٢٢ مدال طلا، ١٣ نقره و ١١ برنز بدست آمد.
سرمربیگری تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران به ترتیب بر عهده علیرضا لرستانی، حمید باوفا و علی اشکانی است و در کشتی آزاد نیز غلامرضا محمدی، تقی اکبرنژاد و محمد طلایی به ترتیب عهده‌دار هدایت تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران هستند.

نتایج کشتی گیران ایران در رقابت های فوق به شرح زیر است:
تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و ۷۹ امتیاز  قهرمان رقابت های آسیایی تایلند شد.
تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز و ۸۷ امتیاز عنوان قهرمانی رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا در تایلند را از آن خود کرد.
تیم ملی کشتی آزاد جوانان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و با ۶۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی ۲۰۱۷ در چین تایپه رسید.
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با کسب ۵ مدال طلا و ۲ مدال نقره و کسب ۷۱ امتیاز قهرمان رقابت های آسیایی ۲۰۱۷ در شهر تایچونگ کشور چین تایپه شد.
تیم کشتی آزاد بزرگسالان ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز و ۷۱ امتیاز به عنوان قهرمانی سی اُمین دوره رقابت های کشتی آزاد آسیا در هند رسید.
تیم کشتی فرنگی بزرگسالان ایران با ۴ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز و کسب ۶۹ امتیاز بعنوان قهرمانی بیست وهفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی آسیا در هند رسید.

قطعا  موفقیت های کسب شده مقدمه ای برای حضور موفق در بازی های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا و المپیک ٢٠٢٠ توکیو با میدان دادن به جوانان و توجه ویژه به پشتوانه سازی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا